Storlek på halsband

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Klara J
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 966
K

Klara J

Tänkte beställa ett halsband, men är osäker på vilken storlek. Om det står att storleken är exempelvis 30 cm, är det då det minsta måttet (innersta hålet) eller är det det största? Eller hela halsbandets längd oavsett hål? Någon som har koll?

Tack
/Klara

Sv: Storlek på halsband

Oftas bruka det stå tex 30-40 och då är det minsa och största hålet.

Annar när jag har köpt och det ståt bara 30, bruka det ha varit i mitten.

I vanliga fall så mäts från största storleken om inget annat nämns.

Hööks mäter från mittersta hålet.

Tack för svaren, verkar ju dock lite osäkert så jag mailade sidan och frågade vad som gäller i deras fall.
Blir ju ganska stor skillnad beroende på varifrån de mäter och eftersom jag har en valp som växer mycket vill jag gärna ha ett som hon kan växa i men som ändå inte är för stor nu.

Liknande trådar

Hundträning Jag tänkte börja träna specialsök lite på skoj med båda hundarna :) Sitter därför och är i begrepp att beställa dels bitar av röd Kong...
Svar
13
· Visningar
785
Senast: WildWilma
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
857
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej, jag har läst igenom några trådar om hundar i bil. Men ingen har nämnt elbilarnas fantastiska möjligheter för hundägare, nämligen... 2
Svar
29
· Visningar
2 522
Senast: Stergo
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 212
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Roliga bilder och memes om katter!
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025