Storlek på Hööks ridoverall?

Tussinussen

Trådstartare
Hur är storlekarna på Hööks ridoverall? På en av recensionerna på sajten skriver någon att den är lite stor i storleken, upplever ni andra det som har den?
Jag brukar dra M i Hööks kläder men funderar om jag ska chansa och beställa S.
 
Jag tycker dom är stora. Har själv en svart /gul i M och en L skulle utan problem kunna ha den. Har 38/40 i hööks ridbyxor om det kan vara till någon hjälp. :-P
Är dock väldigt nöjd med overallen! Fryser aldrig med den på.

Hoppas det var till lite hjälp iaf!
 
Jag tycker dom är stora. Har själv en svart /gul i M och en L skulle utan problem kunna ha den. Har 38/40 i hööks ridbyxor om det kan vara till någon hjälp. :-P
Är dock väldigt nöjd med overallen! Fryser aldrig med den på.

Hoppas det var till lite hjälp iaf!

OK tack!! jag har också 38/40 i ridbyxor så vi verkar vara ungefär samma storlek. Tycker du att det är bra med den storleken (mycket plats åt kläder under, typ) eller skulle du hellre haft en S?
 
Jag har samma storlek på overallen som på övriga höökskläder och jag tycker att den är perfekt. Den är rymlig så att man får plats med mycket kläder, men den är inte tung och otymplig. En storlek mindre hade jag inte valt. Men jag köper kläder från juniorsidan så jag vet inte om det är annorlunda där=)
 
Jag har samma storlek på overallen som på övriga höökskläder och jag tycker att den är perfekt. Den är rymlig så att man får plats med mycket kläder, men den är inte tung och otymplig. En storlek mindre hade jag inte valt. Men jag köper kläder från juniorsidan så jag vet inte om det är annorlunda där=)

Ok tack :D
 
Jag tycker också att den är lite stor, jag har en i barnstorlek (typ 160?) brukar vanligtvis ha XS, men den var alldeles för lång. Men sen är jag bara 162 cm också :P
 
Hoppar också in med en fråga, då jag efter x-antal dagar i -16.C insett att Hunter-gummistövlar med vinterridstrumpor, vanliga ridbyxor och vinterjacka inte var sådär väldigt mysigt.... :angel: :grin:

Ska givetvis prova Hööks overall också, men innan jag ens sätter mig i bilen vill jag ha ett litet hum ändå ;)
Såg att overallen fanns i både centilong och vuxenstorlekar - vad tror ni att jag ska ha?
Är 162 cm lång, har korta ben och i normala kläder (på typ H&M osv.) 34-36 i överdelar och 36-38 i underdelar. I Hööks "konstiga" storlekar brukar jag dock ha 158/164 cl i överdelar och 44 i underdelar. Vad blir det då i overallen? Vuxen S eller typ 160 cl?
 
Jag har S/M på nederdelar och S på överdelar. Har 160 cl på min overall och då är den perfekt! Får plats med en extra tröja under och långkalsonger + byxor.
 
Hoppar också in med en fråga, då jag efter x-antal dagar i -16.C insett att Hunter-gummistövlar med vinterridstrumpor, vanliga ridbyxor och vinterjacka inte var sådär väldigt mysigt.... :angel: :grin:

Ska givetvis prova Hööks overall också, men innan jag ens sätter mig i bilen vill jag ha ett litet hum ändå ;)
Såg att overallen fanns i både centilong och vuxenstorlekar - vad tror ni att jag ska ha?
Är 162 cm lång, har korta ben och i normala kläder (på typ H&M osv.) 34-36 i överdelar och 36-38 i underdelar. I Hööks "konstiga" storlekar brukar jag dock ha 158/164 cl i överdelar och 44 i underdelar. Vad blir det då i overallen? Vuxen S eller typ 160 cl?
Jag är i samma storlek som du och har 160 cl på min overall, passar bra och får plats med underställ och tröja under :)
Oj, hade visst redan svarat i tråden innan :p
 

Liknande trådar

Utrustning Vet någon hur hööks fairfield sele är i storlek ska ha den till en shettis men undrar lite om shetland blir tillräckligt stor och hur...
Svar
9
· Visningar
667
Senast: LadySara
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 327
Senast: Squie
·
Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
449
Senast: sweep
·
Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
497
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp