Storlek på islandsträns

Raggig_Ponny

Trådstartare
hejsvejs :)

Undrar vad islandsträns motsvara för storlek, är det cob eller full?
Sökte men blev inte mycket klokare.

Hade tänkt använda islandsträns på mitt lurv men tror att de kanske kan vara för små.
 
Sv: Storlek på islandsträns

Cob skulle jag säga, de flesta islänningar har cob-grimmor tycker jag.
 
Sv: Storlek på islandsträns

Jag tycker de flesta islandsträns är i cobstorlek, dock ofta väldigt rymliga i storleken och väldigt reglerbara!
 
Sv: Storlek på islandsträns

Jag skulle nog säga att det täcker in lite av Cob och lite av Full. Jag har Cob på nästan allt och de som är onesize-islandsträns/grimmor tycker jag går att ställa aningens större än Cob.

Det du kan göra är att mäta hur de träns du har idag är och sedan antingen mäta om du handlar i butik, eller skicka mejl med frågan om mått om du beställer på nätet.
 
Sv: Storlek på islandsträns

kl

Ok, tack för svar.
Pållen har precis på gränsen till full så då tror jag att jag vågar testa.
:)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej!😊 Jag hade viljat köpa en sådan här gjord som finns på bilden jag har lagt till. Men jag undrar vilken storlek som jag borde välja…...
Svar
14
· Visningar
979
Senast: VincentM
·
Utrustning Någon som kan säga hur deras storlekar ligger? Ska beställa ländtäcken till de tjejer som ingår i våra lag, och tycker catago verkar...
Svar
0
· Visningar
324
Senast: Cambrie
·
Tjatter Det har hänt att jag råkat säga saker som jag senare förstod var lite/mycket pinsamma. Hoppas jag inte är ensam om det! ;) En gång på...
2
Svar
34
· Visningar
2 344
Utrustning Använder inte benskydd annars men tänkte köpa reflexbenskydd på Hööks nu i höst, men vet inte vilken storlek jag ska välja. Har två...
Svar
5
· Visningar
465

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp