Storlek på JW hjälmarna

escade

Trådstartare
Jag vill verkligen köpa en JW hjälm, men jag kan inte bestämma mig för vilken storlek jag ska ha! 57 är perfekt, men jag har hört att de töjer sig nästan en hel storlek??!! 56 passar utan att vara obekväm, men då hamnar öronbyglarna lite för högt upp känns det som?! ag vill inte ha kanten PÅ öronsnibben liksom. Hur sitter era? Ha de töjt sig mycket? Tack för svar,....

Sv: Storlek på JW hjälmarna

Nu har jag ingen JWhjälm, utan den klassiska showjumpern. Men jag kan tänka mig att de är lite lika i uppbyggnaden, båda är ju från C.O.
Min har hur som helst töjt sig en storlek ungefär, men det tar tid. Min vart nog inte riktigt skön förens 1 år efter inköp.

De töjer sig!
Ska jag ha en som sitter perfekt på en gång så måste jag ta en 58, men jag tar alltid en storlek mindre, eftersom de töjs!
Gå runt med den mycket när du köpt den, ta av och på den hela tiden osv... Så töjer den sig kanske snabbare! ;)

Okej, då borde man ju ta den mindre!! Men hur sitter öronbyglarna på er? Får hela örat plats i bygeln eller hamnar den på snibben? ser det konstigt ut isf? Man vill ju vara snygg oxå ;)

Det finns inga öronbyglar på JW hjälmar?! :confused:
Sånna finns väl bara på plasthjälmar?! :rofl:

haha! jag vet väl inte vad man ska kalla dem, läderband? då låter man nästan som batman ju :D

Haha, låter bättre iaf! ;)
Jag minns inte hur jag har det, får tänka på det nästa gång! ;)

gör det! nu ska jag försöka få ut kopplingen jofa hjälm-jw hjälm ur mina tankar bara,....haha

jag skulle tagit 57.. jag köpte min för typ 2 år sen och dom sa att den skulle töja på sig så den jag köpte va lixom på gränsen.. men den har verkligen inte töjt sig.. :S
skulle jag köpa en ny skulle jag ta en strl större..

Det kan ju variera oxå!

Men jag har sådär, tar jag 58 så sitter den bra, men känns ändå för stor, ramlar jag av å ramlar på hjälmen skulle jag garanterat knäcka näsan!

haha....det e bara för att jag e sjuk, sitter här och feberyrar och hallucinerar om jw med stora svarta öronbyglar a la jofa! :rofl:

hmm, okej. Det är inte ett lätt val, för när jag har på mig 57 känns den skön, men man kan "rucka" på den både fram/tillbaka och åt sidorna. 56 är oxå skön, men ngt tightare, fast jag gillar som sagt inte riktigt att remmarna hamnar på öronen, fast de kanske ska sitta så? Hur sitter din?

Hittade bara denna ! Inte för att jag letade, men men! ;) Men jag tycker denna nästan ser lite stor ut på henne! :crazy:

Letar upp lite fler!

ja, en sådär stor hjälm lär ju hamna mitt i siktet efter ett språng på min häst!! får väl "galoppera" runt i affären en stund med 57:an å se vad som händer :idea:

På min är hela öronen i läderbanden eller hur man ska säga ;)

Men dom "sänker" sig lite efter att man har använt dom ett tag, i början sitter dom lite mer uppe på huvudet. Och så töjer dom sig också men inte en hel storlek tror jag inte.

Liknande trådar

Samhälle Bästa Bukefalister! Lång tid har gått sedan jag vistades här dagligen och stundligen, men jag hoppas att några av er ändå minns mig. Att...
Svar
4
· Visningar
1 345
Senast: Sofiplopp
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
11 201
Senast: Alexandra_W
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 387
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Herregud, blir helt tokig snart! Det började med att jag köpte en Champion showring deluxe i storlek 57. Underbar hjälm, men den töjde...
Svar
2
· Visningar
2 738
Senast: Ponnymorsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025