Storlek på padd!

Rea

Trådstartare
Ska sy paddar att ha under lindorna i transporten, stora paddar ska det vara och vadderade!
Men vilka mått kan bli bra? "Vanliga" paddar ligger på runt 50X30 cm och dessa ska då vara utav den större modellen. Har någon koll på vilket mått som kan passa?
 
Beror ju på hur högt/lågt du vill att dom ska gå. Har faktiskt funderat på att sy såna själv till shettisarna eftersom det inte finns några transportskydd som passar dem. Kan du inte mäta på hästen som ska ha dem? :confused: :)
 
Jo det hade ju varit det smidigaste så klart, men han står på klinik och ska hem på måndag och då vill jag ha dom klara :D, ditt problem är precis som mitt fast tvärtom :). Tottons ben är stoooora :bump:.
 
mät på hästen så får dom exakt efter din häst!!!
Bara för de ska jag oxå försöka mig på det
 
Jag har varit på Jy*k ock köpt ett istoppstäcke för 50 kronor, där får man ut minst 4 riktigt stora paddar och frottelakan för 60 spänn som jag ska klä dom med.
Tänkte sen som pricken över I qvilta (stavning :crazy:) dom så att allt ligger still och inte tjorvar sig.
Billigt, bra och unikt :bump:
 

Liknande trådar

Utrustning Någon som har dessa stövlar? Har breda vader så har beställt med Wide, enligt mått ska den passa precis så hoppas den går runt. Vanliga...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Smurfoff
·
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 636
Senast: caballus
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 064
Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
437
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp