Storlek på schabrak till islandssadel?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare emjo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 992
Sv: Storlek på schabrak till islandssadel?

Det beror ju på vad du har för storlek på sadeln väl?

Som sagt så beror det ju på sadeln.. Tycker dock att det kan se lite missplacerat ut med ett stl full schabrak.
Själv har jag som tur är en sadel som passar ponnyschabrak perfekt, schabrakfetischist som jag är:D

Tror sätet är 17" i alla fall.
Men ska man köpa dressyrmodell eller vad...?

Senast ändrad av en moderator:

17 tums sadel motsvara full shabrak.
Till islandshästsadlarna i stallet har vi allroundshabra.

Senast ändrad:

Min är faktiskt en 17" och passar till ponnyschabrak, så det är väl olika antar jag.. Jag använder dressyrschabrak.

Vi har fullstrl schabrak till våra islänningar som rids (alla över 140 cm), kör med allround från h**ks.
Även medryttarhästen på 138 cm har ett fullstrl schabrak från h**ks.
Fast det beror ju lite på vad man har för sadel & hur stora fullstorlekarna är...är ju inte så lyckat med ett schabrak som är stort som ett "tält" ;)

Köp dressyrschabrak i stl full.
Mias har ju islandsschabrak, och ag tror dom ska vara lite mindre, du kan ju kolla om de passar din sadel bättre.

Beror på schabraken är ju olika i storlekarna, tex ett som vi köpte på lillhästen är storlek full och dom vi köpte i ullared är cob, och dom passar bra dom med. Mest har jag str full. schabrak till min islänning som är 140cm i mkh.

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 424
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
688
Senast: cowgirl81
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 257
Senast: iNHALE
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 451

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka