storlek på skaklar

• Körning
  • Trådstartare Trådstartare johannadyneborg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 542
J

johannadyneborg

Ska låta en gammal snickare göra nya skaklar till min släde, men ja har ingen aning om hur bred, lång osv dom ska vara. Dom ska passa en shettis på 105cm men vore även bra om dom kunde passa ett russ på 125cm.

hoppas någon har bättre koll än mig på detta =)

Sv: storlek på skaklar

mät hästen från armbågen till hasen och lägg till 50 cm eller mer om du vill. man kan alltid ha för långa skaklar, men aldrig för korta.

Sv: storlek på skaklar

Du ska väl ha fasta skaklar? Eller hur har du tänkt? Vi gjorde ett litet hemmabygge och satte våra rekade skaklar framför och det funkade rätt dåligt :crazy:

Om du ska ha fasta skaklar så sätter du hästen framför släden och mäter från skakelfästet till där du fäster skaklarna på hästen.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ja rubriken sög, kom inte på något bättre. Där jag jobbar har man nu krävt att alla ska fylla i sina kroppsmått i vårt system. Detta... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 342
Senast: soom
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 439
Senast: Lillefrun
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 971
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
896
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka