Storlek på täcke. Hjälp!

Gambosa

Trådstartare
Har en tjock fjording på 136 cm i mankhöjd.
Vilken storlek ska jag ha på täcket? 125 eller 135?
Please HELP!

Sv: Storlek på täcke. Hjälp!

Jag tror på 135, Har en ganska grov (läs småfet) kallblodstravare som är ca 146 i manken och hon har 145. De grövre hästarna behöver oftast lite större stl.

om den är grov skulle jag ta 135. min förra fjording var 143cm och grov. han hade 145 i täcke.

Min fjording är ca 140 och rejäl. Vilken storlek beror på täcket ,hur vid halsringning ,halvhals mm.Har flera Hööks täcke då de passsar bäst alla 125 ,det ena regntäcket var för liteti 125 .Sen har jag ett 135 som är för stort och ett 135 som är lagom. Har din kort eller lång rygg? Mät ryggen så kanske det är lättare att avgöra vilket som blir bäst.halvhals och smala höga halsringningar passar inte alls min dam.

min fjording han är inte jätte fet men han är väl inte den jätte smala.. anser han som näst intill normal hull. iaf. han har 135 och det är lagom nästan lite förstort! så 135 hade jag tagit !

Storleken varierar mycket beroende på modell och märke. T.ex. Horseware Amigo är något stora i storlekarna. Bästa är att prova, då får du även se om modellen passar hästen.

Tack för hjälpen! Han har rätt kort rygg men kraftig hals och stor mage. Men jag tror att jag tar 135 i storlek. Det blir nog bra :)

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
417
Senast: Elektron
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 447
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 523

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka