Storlek säkerhetsväst

ufot

Trådstartare
Det är bara att konstatera att jag inte är skapt efter måttabellerna :cry:

Har letat febrilt efter en bra säkerhetsväst för max 1500 kr med kardborre över axeln och i midjan utan dragkedja.

Jag har hittat en säkerhetsväst som jag blev intresserad av, Hansbo supraflex. Problemet är storleken över axeln. Jag är själv osäker på hur man mäter detta.

Mina mått är:
Bröst: 90cm
Midja: 84cm
Över axeln: 90cm (tror jag).

Det är måttet över axeln som ställer till det. Hansbo i storlek M borde passa. Den är dock 88-97 cm över axeln och jag är rädd att detta blir för långt. Jag har relativt kort överkropp. Sedan verkar M stort eftersom jag vanligtvis har S i alla kläder. I storlekstabellen ligger jag precis mellan S och M. Jag hade gärna velat prova, men så vitt jag vet finns det ingen återförsäljare i Östergötland.
Sharpman har litet utbud med alltför höga priser. Hööks har jag provat alla, men ingen passade bra.

Finns det någon annan ridsportbutik i Östergötland som säljer säkerhetsvästar? Granngården? Funderar på att åka dit, någon som vet deras utbud?

En annan säkerhetsväst som är intressant är Trop Redeem Panel eller Smart Rider panel som den också kallas. Denna verkar vara perfekt i storlek barn L. Problemet med denna är dragkedjan samt att den verkar vara slut hos de flesta återförsäljare. Är det någon som har denna väst? Håller dragkedjan? Planen är väl att aldrig använda dragkedjan utan enbart kardborren.

Någon som har tipps på andra säkerhetsvästar i min prisklass? Allt över 1500 kr går bort.
 
Sv: Storlek säkerhetsväst

Har hittat ytterliggare en intressant väst jag aldrig har hört talas om tidigare:

Catago säkerhetsväst. Där verkar storlek CL passa perfekt. Någon som har erfarenhet av denna väst?
 
Sv: Storlek säkerhetsväst

Jag är också nyfiken på nämda västar, särskilt Catago-västen. Hittar inga bilder från sidan på den, ser den klumpig ut på?
 

Liknande trådar

Utrustning Har haft tankar på att köpa nya stövlar ett tag då mina nuvarande har ett antal år på nacken och jag vill gärna ha nåt mer "dressyrigt"...
Svar
1
· Visningar
1 254
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp