Storlek...Shettis.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Benzon_lover
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 743
B

Benzon_lover

Jag har precis köpt en "sadelplatta" , per annons, till vår shettis och skall nu se om jag kan få tag på en gjord också. Vad kan jag tänkas behöva för storlek?

Sv: Storlek...Shettis.

Kolla på lillhastenistav.se där har dom små gjordar, dom skriver ibland vilken storlek vissa sorters hästar vanligtvis har. Där finns det gjordar vet jag i alla fall i olika mått...så då är det ju bara att mäta hur lång du behöver.

Köpte en 45 cm dressyrgjord till shettisen som har en ponnysadel.Den hade långa stroppar så det blev perfekt!

Våran (i och för sig stora shettis-kille) har 80 cm, så vi ligger hack i häl. Och han är fin i kroppen och faktiskt INTE tjock! :)

Just det, glömde en sak som i och för sig inte hör till ämnet. Han har 115 i täcken också. Aningens stort men 105 blir för litet.
Ursäkta sidospåret. :bow:

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Utrustning Erfarenheter, tankar eller jämförelser kring Rambo Micklem Comfort Girth eller Eric le Tixerant? Väger mellan dessa två främst. Har...
Svar
3
· Visningar
434
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 006
Senast: Tora
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 414

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka