Storlek till varmblod / halvblod

Emuliiaa

Trådstartare
Hej!
Vad har ni för storlek på täcken, träns, grimmor, ridtäcken, ja allt ni kommer på till era varmblod / halvblod?
Skriv gärna om de är t.ex grova i typen eler något :D

Senast ändrad:
Sv: Storlek till varmblod / halvblod

Tja, vilken skostorlek har en dansk? Och vilken storlek av jeans passar bäst på en tysk?

Det finns så många hästar, och så många olika typer av hästar...

Immer

Min varmblodstravare är 150 cm i mankhöjd och har (oftast) cob, 135 cm och Medium i utrustningsväg.

Tja, vilken skostorlek har en dansk? Och vilken storlek av jeans passar bäst på en tysk?

Det finns så många hästar, och så många olika typer av hästar...

Immer

jaha..men jag menade ju till ERA varmblod / havlblod :S det spelar ingen roll att alla är olika, det är kul att veta :(

Prova sökfunktionen, det ämnet har diskuterats ungefär 85 ggr på bara något år. Det finns en anledning till att man får korkade svar ibland.
Fö har min travare ungefär xxx-vid bom, full i träns, 135-1456 på täcken, L på benskydd fram XL bak, 11,5 i bett, 50 cm sadelgjord dressyrsadeln, 65 cm till espaniolan och 130-140 på hoppsadeln. han har L i boots och skos med ettor eller nollor beroende på hur många tappskor han hatr haft...

Hej!
Vad har ni för storlek på täcken, träns, grimmor, ridtäcken, ja allt ni kommer på till era varmblod / halvblod?
Skriv gärna om de är t.ex grova i typen eler något :D

Jag har ett varmblod på ca 150. hon är lätt i typen men med "runda former"

hon har 135 i täcken och cob i grimma och träns. transportskydd oxå cob men benskydden ponny. ridtäcket är åt tyskt från mässan, står ingen storlek på men typ...medium ?:D

Min häst är 156 cm, lite krallig halvblodskorsning, imp. danmark

täcken : 140 är perfekt, 135 eller 145 om det inte finns 140.
träns/grimmor: full
benskydd: full
boots: large/full
schabrak: full
bett : 12,5

Transportskydden har hon cob på, och ridtäcken medium eller full, men det är olika från märke till märke

Jag har en vbl. travare på 159 cm.

täcken: 145 eller små 155.
träns/grimmor: cob
benskydd: cob/medium
boots: medium
schabrak: full
bett : 10 eller 20,5

på sadeln har han normal och på dressyrsadelv vid (den ska bytas), dressyrsadeln passar honom inte så det ska inteförskaffas en ny.
Men alla storlekar brukar variera mellan cob och full, har även ett träns i storlek ponny.

Har två varmbld hemma, de är ca 150 resp. 160cm höga. De har 135 i täckesstorlek och betten är 12,5. Den större har full i träns och grimmor, den andra har cob och ibland full. De har strl M i skydd och boots.

har ett vbl sto o hon är ca 155 något mindre kanske o jag har jätte svårt just med utrustning till henne har man cob i trän så är det antagligen för stort i nosgrimman eller förlitet har ett full träns nu men är så mycket nyagjorda hål i så det ser för jä...it ut. i täcken drar hon 135-145 beroende på modell. Har 110 i sadelgljord full i grimman tror jag man får nästan skrädda sy hennes utrustning för det ska passa perfekt.

tack alla för era svar :D ni får gärna fortsätta skriva vilken storlek ni har (andra då) :)

Jag har ett varmblod på 162 cm, hon har 135 på täcken, full på schabrak, cob eller full(beror på märke) på grimma o träns, medium på skydden, small på boots, noll-nollor på skorna, 110 sadelgjord, 17" vid bom på sadel och 12, 5 på bettet.. Kan inte komma på nåt mer..:D

Senast ändrad:

Varmblodet: 162 i mh, normalt byggd, något bred över bogarna
täcke: 145, full strl på träns/grimma, bett: 12,5, skydd : medium Westernsadeln är i storlek Quarter. engelska sadeln: vid bom.

Halvblodet: 160 mh, normal han också dock lite "bukig"
täcke: 155, full strl på träns/grimma, bett: 11,5, skydd : medium Westernsadeln är i storlek full Quarter. engelska sadeln: vid bom.

Har 2 halvblod, en på 18 och en på 2,5 år!

18-åringen:
1,63 hög av den äldre halvblodsmodellen. Hon kan ha antingen cob (längs ut) eller full (längst in) på träns och grimmor. Scvahbrak kör vi med full. Drar 1,45 i täcke.

2,5-åringen
Ca 1,66 hög av den nyare (högresta) modellen, mkt fullblod i. Har extra full på grimmor, och full på schabrak. Har inte täcken på unghästar, men hon har 1,55 i täckesstorlek.

Förra hästen, ett varmblod ca 155 i mkh
135 i täcken
cob i grimmor & träns
120 i sadelgjordar
full i benskydd
10,5 i bett
bred över ryggen

Nuvarande, halvblodssto 157 cm i mkh
135/140 i täcken
cob i grimmor & träns
120 i sadelgjord
Cob/ medium i benskydd om det finns, annars funkar oftast full
11,5 i bett
M/L på bootsen

Jag har ett halvblod, väldigt nätt i typen det är mycket fullblod i honom. Han har 145 cm i täcken,
full på grimmor,
full eller cob på träns.
120 cm i vanlig sadelgjord,
55 cm på dressyrgjorden.
Benskydd: Full (kan nog funka med cob också iofs.)
12,5 i bett, ibland 11,5..
S eller M på boots.
Något vidare bom än normalt på sadeln.

Halvblod, 162 hög, ca 580 kg tung, ädelt huvud, smäckra ben fram och svullna kotsenskidor bak, normalt byggd "kraftig" bröstkorg a la fullblod/arab.

täcken: 145
träns/grimmor : full
benskydd : medium fram och large bak
schabrak/vojlock : full
bett : 11,5
Sadel : Normal bom

Begiskt halvlod, 166 cm i mankhöjd, väldigt nätt i typen.

* 135 eller 140 på täcken
* Full eller cob på träns
* Full på grimmor
* 125 cm långa sadelgjordar
* Medium på ridtäcken
* 12,5 i bettstorlek
* Full på benskydd
* Normal mot vid bom på sadeln
* Medium på boots
* 17" på schabrak
* XXXL är storleken på hennes hjärta, så underbar är hon! :love:

Jag tror jag fick med det med det mesta!

Diana

Min KWPN som är 171-172 cm över havet har:

-täcken 145-155 (150 vore optimalt)
-grimmor full eller x-full :p
-träns full
-benskydd full (på innersta hålet)
-130 sadelgjord
-x-full på luvor
-13,5 bett
-XL på boots :D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: morgaine
·
Avel Hur stora har era korsningar med halvblod blivit som stora? Har de följt mönstret med ”90% av vuxna storleken vid 1 år”? Eller växer...
Svar
9
· Visningar
893
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 510
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
688
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka