Seabaz

Trådstartare
I Sverige är ju det vanligaste storlekarna att välja på på benskydd ponny eller full.

Nu fick jag en black out när jag kunde välja mellan small, medium och large på en hemsida?!
Vad ska jag ha?

Small är uteslutet men medium eller large?

Hästen har senskydd som är "stl full" som passar. Samtidigt som ett annat par senskydd (eskadron) i stl full är lite lite för stora...
Ska jag satsa på Medium då kanske?
Han har ju grova ben som ett halvblod men inte lika långt mellan kota och knä som ett halvblod...
Ska jag chansa på medium? Jag kan inte (vill inte, orkar inte) byta om det inte skulle passa... (usa-order)

Sv: Storlek?

Ja jag tror han kan ha medium då.
Min häst har grova ben för att vara travare och han har full på senskydd men skulle kunna ha medium på vanliga damasker tex..

det är typ proffessional choice liknande men ett annat märke, kommer inte ihåg vad de heter.
Men jag tror ni har helt rätt att medium blir bäst!

Tack tack!

Jag skulle också tippa på medium runt om eller medium fram och large bak om storlekarna är sådana. Jag har själv ett stort halvblod och till honom brukar jag beställa medium då large blir för långa till frambenen. Är det olika storlekar fram och bak (som en del saker från Shires) så brukar medium fram och large bak passa.

nej själva benskydden finns som modell framben s, m, l och modell bakben s, m, l

Men jag ska bara ha till fram i så fall.
Men det blir ju också knepigt, om jag skulle haft ett par till bak också. Antingen skulle man ju kunna välja bak medium med risk för att det blir för litet, eller bak large med risk för att det blir för stort eller så väljer man ett par fram i large och sätter dom på bak då modellerna är helt lika och då blir "säker" (finns ingen spec bild på fram respektive bakskydden utan en gemensam bild)..

Svårt... men om jag beställer blir det ett par fram medium =)

Varför ska du köpa dom ifrån USA? Är det billigare eller är det något annat? Annars finns det väl liknande "professionals choice" benskydd nästa överallt här i Sverige? :)

Ja jag tror att det vill passa bra med medium. Mina skiljer väl ca 2-3 cm i höjd mellan medium och large och de i medium passar bakbenen också, men blir aningen korta. De gånger jag beställer large till bakbenen är då storlekarna är olika till fram- och bakben i samma set om fyra. De gånger jag köpt ett par till frambenen och ett par till bakbenen (t.ex. mina Eskadron) så har jag valt medium runt om då de till bakbenen är högre i modellen och large hade blivit för stort..

Seabaz skrev:
jo fast dom här är speciella och inget jag har sett säljs i sverig ;)

Tja, då får jag väl vara lite mindre finkänslig då och erkänna direkt att jag har nyfiken på benskydden. :D Länk till hemsida eller något?

hittade länken i tråden "hästsaker med speciella färger" eller vad den heter.. mouhahhaa! :devil:

Hittade en storleks tabell på professionals choice och M låg på 12" i omkrets och 11" i höjd, L 13" omkrets och 11,75" höjd.

Liknande trådar

Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag... 2
Svar
20
· Visningar
5 872
Senast: pews1972
·
Dressyr Vad för damasker kan passa ett halvblod med ganska grova kotor? Eskadron senskydd i full sitter på yttersta i resåren. Catago damasker...
Svar
11
· Visningar
979
Senast: Buck
·
Utrustning ska få hem 2 hästar snart utan utrustning så träns och skydd ska inhandlas så jag undrar att ifall hästen har full träns har den då full...
Svar
8
· Visningar
5 480
Senast: Zolt
·
Utrustning Köpte ett par sånna till mitt arabsto jag har på foder,men chansade på att ta strl M,vilket visade sig att dom var förstora,och kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 670
Senast: cahs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka