Storlekar på skor!

_Runaway_

Trådstartare
Kan man på något sätt ta reda på vilken storlek hästen ska ha på skorna, utan att behöva prova sig fram med olika skor?

Sv: Storlekar på skor!

kolla på dom gamla skorna :angel:

nej men allvarligt talat, du kan väl mäta hur lång hoven är och sen mäta skorna :idea: ?

Framskorna kan jag kolla på de gamla, där har jag koll. Det var länge sen han gick med skor bak så jag har ingen koll där, men det behövs nu.
Tänkte om det fanns något smart system :D

Ett vant öga ser de väl rätt enkelt. Men till o med min hovslagare tar fram två olika skor o ser vilka som passar bäst :-)

Jag gjorde som ovan skrev, rita av hoven på papper och tog med till skoaffären:)

Då det är olika storlek på fabrikat så kan det va svårt att gissa sej till...

Lite generellt sett så är bakfötterna en storlek mindre än fram.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Är det nån som har koll på hur skor från Helly Hansen brukar vara i modell och storlekar? Jag får upp reklam på en ny modell av...
Svar
2
· Visningar
393
Senast: tanten
·
Kläder & Bli fin Söker efter ett par riktigt bra arbetsskor. De ska vara bekväma, hållbara, helst gjorda i läder och svarta. Innersulan måste kunnas...
Svar
0
· Visningar
303
Senast: ufot
·
Utrustning Någon som vet något om storlekar på ponnytravskor? Kan man översätta vanliga skostorlekar på något vis, eller bör man mäta hoven? Hon...
Svar
4
· Visningar
437
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin Jag har ett par högklackade skor som har en potentiell köpare, som ber om innermåtten. Lägger jag en tumstock från tå till häl så den... 2
Svar
28
· Visningar
1 311
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka