Storleksfråga Mias skrittäcke

pewa

Trådstartare
Hade varit jättetacksam för lite snabba åsikter om storleken på Mias skrittäcke.

Uppleva som stora? små? de finns ju i väldigt många "halv" storlekar.

Vad har den genomsnittliga 165-170 cm hästen?

Sv: Storleksfråga Mias skrittäcke

jag skulle tro att en 165-170 häst ska ha L
jag har M på min D-ponny, det är lagom. S hade jag till C-ponnyn det var nästan på gränsen till för litet, men hon hade ganska stor rumpa! men jag tror inte din häst kan ha mindre än L

ahh. Nu blev jag ännu mer förvirrad.

Storlekarna skall anges 140, 145, 150, 155 etc... uppåt och nedåt.

Dvs en massa storlekar att välja mellan. Hade varit mycket enklare och välja om det inte fanns så mycket valmöjligheter:angel:

Jag har 155 (XL) på min häst som är 1.70 och inte särskilt bred om rumpan, ganska kort i ryggen jmfrt med ett stort halvblod. (e fullblod) Det är perfekt på honom!

aha finns det sånna storlekar nu?! :confused:
dom jag har är det bara S, M, L.. kanske är nya då! men ändå vann jag mitt ena i höstas hmm.. ajja! :p

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
228
Senast: sweep
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 430
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte... 2
Svar
29
· Visningar
1 599
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 240
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka