Störningar i högtalare/hörlurar.

astronaut

Trådstartare
Varje gång jag sätter på ljudet på datorn så är det störningar, brusningar för att på ett sätt kunna förklara.

Först så trodde jag att det var högtalarna det var fel på (vilket jag inte skulle bli förvånad över då dom är över 5 år gamla) men det händer samma sak när jag har hörlurarna i. (hörlurarna sätter man i datorn, inte i högtalarna).

Hörlurarna funkar helt utmärkt till mp3n utan störningar.

På YouTube så brukar ljudet för ena högtalaren/hörluren (i detta fall höger högtalare/hörlur) sluta fungera.

Någon som vet vad som kan tänkas behöva göras/vara för fel?

Det händer inte hela tiden, utan då o då. Tror inte att det är för högt spelat i dom då jag alltid har låg volym.

Senast ändrad:
Sv: Störningar i högtalare/hörlurar.

Låter väldigt likt problemet som nyss uppstått med min bärbara. Men jag tror helt enkelt något i ljudutgången har gett upp, eftersom den har några år på nacken, tyvärr. De inbyggda högtalarna fungerar prima, men inte när man lyssnar med hörlurar. Brukar dock få ljud i bägge lurarna om jag drar ut kontakten någon millimeter, men det låter ju inge vidare ändå :)

Senast ändrad:

Någon som vet vad som kan tänkas behöva göras/vara för fel?
Jag hade börjat med att kolla att alla inblandade drivrutiner och mjukvaror är up to date. Ljudkortet självt förstås, men även moderkort firmware och grafikkort (sådana ljudstörningar som du beskriver är konstigt nog ofta relaterade till grafikfunktioner).
Om det är en laptop, eller en stationär dator där du använder moderkortets inbyggda ljudkort, så finns inte så mycket att göra med hårdvaran. Om det är en stationär dator med separat ljudkort kan du prova att flytta ljudkortet till en annan PCI-kortplats.
Självklart kan det vara ett hårdvarufel i själva ljudkortet också, kanske du kan låna ett ljudkort ur en annan dator och prova med?

låter som drivrutinsfel.. alternativt att du, pga obalanserat ljudkablage får störningar från kringliggande utrustning.

Skulle inte förvåna mig ett dugg förvisso om det är ljudkortet, O****s datorer är ju skit :mad:
Men ska kolla upp =)
Tack alla för svaren!

Liknande trådar

Kropp & Själ Om man har öronproppar (sådana i silikon) är det fortfarande risk för hörselskador om man har hörlurar och hög volym? Jag läste fel och...
Svar
17
· Visningar
956
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
893
  • Låst
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från... 12 13 14
Svar
272
· Visningar
27 462
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 823

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka