Bukefalos 28 år!

Storsatsning stoppades av hovslagare

Sv: Storsatsning stoppades av hovslagare

Vilket antiklimax, att efter se lång tid av förberedelse inte ens komma till start. Mycket tråkigt!
 
Sv: Storsatsning stoppades av hovslagare

Så då är det inte bara jag som drabbas av hovslagare som tar av alldeles för mycket. Står ju lite mer på spel för henne än för mig.
 
Sv: Storsatsning stoppades av hovslagare

Vilken idiot till hovslagare :eek:
 
Sv: Storsatsning stoppades av hovslagare

Humm,,, Jag själv är förvånad att man på den nivån släpper en "lokal förmåga" på ngt så viktigt som hovarna. Själv är min erfarenhet att man antingen blir ditkallad mot ersättning för att utföra jobbet eller hjälper till med att utifrån känningar och rekomendationer från kolleger sätta kompetent person på jobbet. Det brukar alltid fungera jättebra inom hela EU då hovisarnas värld om möjligt aär ännu mindre än ryttarnas.

Sedan tycker jag det saknas väldigt mkt fakta och lite väl okunnig förklaring till hur det hux flux blev bra enbart med hjälp av lite silicon.

Visst det kan ha varit en "klant" till hovslagare och det är ju jättebra om man kan skylla över skulden på ngn annan samtidigt som man själv delger att man är en klant vad gäller hovarnas betydelse.

Ingen på denna nivå som jag känner beter sig så här klantigt och amatörmässigt, än mindre går ut ofentligt med en sådan dålig ursäkt som att ALLT va hovisens fel. Mig veterligt så är normalstandarden på hovisar högre i England än i Tyskland. Dock är alla hovisar människor och det är mänskligt att fela.

Står det ngn stans att den Engelska hovisen som utförde detta arbete fick vetskap om att arbetet inte va till fullo godtagligt och fick en tjans att rätta till det. NEJ!!!!

Tråkigt va det ju men att påstå att hovisen va en "klant" tycker jag va att ta i, personligen tycker jag den största "klanten" här va den som kallade ngn annan för klant. Den där typen av hästägare ratar i alla fall jag då det både verkar saknas komunikation,kunskap och ödmjukhet.

Är det inte konstigt att så fort det går åt helvete så är det hovis fel, är det ngn som i en segerintervju hört segraren säga denna seger vill jag enbart tillskriva min duktiga hovis som trots alla hovproblem vi haft lyckats åtgärda dom och få den så fräch till start. NEJ!!

Fasen va tröstlöst det börjar bli att vara hovis, inte nog med att man åker på förtal av barfotafolket, nu börjar ryttarna oxå slänga över sitt ansvar och okunskap på hovisarna. Kanske bäst att packa ihop och lämna över allt till hovvårdarna, sedan kan vi ju se hur mkt tävlande på internationell nivå det kommer bli.

Lycka till!
 
Sv: Storsatsning stoppades av hovslagare

Ja oj vilken klant till hovslagare... :smirk:

Vilken jäkla klant man själv kan vara då, Linda Algotsson!
Sååå korkat av henne att inte ha lite koll på hovslagaren innan
denna får sko hästen. Nästan pinsamt, speciellt med tanke på
att hon bara skyller ifrån sej.
 
Sv: Storsatsning stoppades av hovslagare

Självklart slänger jag över ansvaret och min okunskap på min hovis! Han har ju flera års erfarenhet och utbildning, hur skulle det se ut om jag la mig i hans jobb? Jag kommer med frågor och synpunkter som han sedan svarar på men det är han som vet bäst, inget snack om saken.
Jämför med någon annan hantverkare, alla måste ju stå för det dom gör. Sen finns det ju tyvärr hantverkare inom alla områden som inte är speciellt bra.
 
Sv: Storsatsning stoppades av hovslagare

Håller med hovis och fälttävlansnörd!
man kollar alltid upp att de är en bra hovslagare, speciellt på den nivån precis innan en så stor tävling!
 
Sv: Storsatsning stoppades av hovslagare

Jag tycker också att det låter märkligt att man innan en större, mycket viktig tävling, låter en främmande hovslagare sko hästen?? Varför skoddes den inte i Tyskland innan hon åkte över? Varför var hon inte med när hästen skoddes och kunde säga till hur hon vill ha det?

Oavsett om hovslagaren var en klant eller inte så är det ju hennes häst och hennes tävlingskarriär. Det är som att jag skulle tävla i rally och innan SM lämna in 250 000 kronorsmotorn till lokala meken och be honom plana toppen... Dömt att misslyckas, helt enkelt!

/Camilla
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Östran) Fälttävlansstjärnan Linda Algotsson flyr vintern för att med lastbilen full av hästar dra ner till bättre träningsmöjligheter...
Svar
0
· Visningar
953
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Östran) Helgen den 17-18 september avgjordes Breeders Trophy för unga fälttävlans hästar på Öveds kloster i Skåne. Linda och Sara...
Svar
0
· Visningar
791
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Östran) Ridklubben Udden slog på stort och bjöd in Pether Markne till en dags clinic på anläggningen ute i Rockneby. Pether Markne...
Svar
0
· Visningar
769
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Östran) Linda Algotsson kom trea med My Fair Lady vid världscupstävlingen i Strzegom i Polen på söndagen. I säsongsinledningen i...
Svar
0
· Visningar
797
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp