Stövel Hjälp!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare TAphoto
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 288
T

TAphoto

Nu behöver jag hjälp med stövlar, ska köpa mina första riktiga stövlar men behöver lite tips och råd.

* Prisklass, ca 2000-3000:-
* Allround mot dressyr, men ska kunna hoppa i dom också då jag inte riktigt vet vad jag vill göra än.
* Gärna snörning men inget krav!
* Svarta
* Vadmått ca 38-39 cm strl 39-40

Vill ha kvalitets stövlar, vet att den inte riktigt går att få för det priset. Men det är bara ett ca pris :D

TAphoto

Sv: Stövel Hjälp!

Båda stövlarna är i min smak, Men blir inte Mountain Horse stövlarna väldigt korviga/skrynkliga? om man är noga med att ha stövelsträckare i håller de sig raka då?

Båda stövlarna är i min smak, Men blir inte Mountain Horse stövlarna väldigt korviga/skrynkliga? om man är noga med att ha stövelsträckare i håller de sig raka då?

Nej dom blir inte korvigare än några andra läderstövlar, det är ju stadigt läder i dom.

Håller med övriga. MH Richmond High rider är SUPERsköna och snygga!
Har haft dem i 3 år nu tror jag, har fått byta ena dragkedjan (9 månader sedan) men det var mitt fel. Försökte få ner allt för tjocka rtsumpor i stövlarna och drog sönder den :angel:

Annars ska cavallo också vara bra men har inte provat dem. Även MH Supreme High rider (heter de så) men de är mycket mjukare i skaften.

Trådkap

Hoppas kunna få hjälp. Letar efter stövlar till min dotter. Behöver vadstorlek 41 och höjd 46. Vad finns att köpa som inte kostar mer än ca 3000? Spelar ingen större roll om det är hopp- eller dressyrstövel, däremot gillar hon inte klumpiga modeller.

Vore väldigt tacksam för hjälp! :bow:

Jag älskar mina Soubirac :love: Tydligen inte så vanligt märke, men en av få som finns att få tag i min storlek utan att specialbeställa. Är otroligt nöjd med dem, sköna att rida i, hållbara, aldrig något krångel med dragkedjan.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
646
Senast: Honey07
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
740
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 637
Senast: Lavinia
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 182
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Septisk artrit
  • WE-tråden