Stövelpådragare

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Whiplashr
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 494
W

Whiplashr

Hehe , en kanske lite korkad fråga, men här kommer den ändå. :)

Om man ska använda stövelpådragare, måste det typ sitta ngt speciellt på insidan av stöveln (t ex en ögla eller liknande) som själva "kroken" på pådragare ska haka fast i . Jag har ett par nybörjarstövlar, hehe, ni vet de som är helt raka i konstläder som småbarn har i början av sina ryttarkarriärer ;) :smirk: men iallafall så finns det ju inget på insidan i mina.. så jag är osäker på om jag kan använda stövelpådragare. Hoppas att ngn förstår och kan ge mig ett bra svar :p

Sv: Stövelpådragare

Ja det måste finnas en liten ögla eller liknande för annars blir det jättesvårt att peta in stövelpådragaren i något och då går det ju inte att dra på med den! :idea:

okej.. vad dumt. det står ju aldrig i annonser för varken pådragare eller ridstövlar att dessa "öglor" finns/behövs. :confused: hur ska man kunna veta det?
man kanske kan fixa detta själv på ngt sätt då? *desperat*

Senast ändrad av en moderator:

tror de alltid finns på läderstövlar men vet ej. har aldrig haft ett par utan iaf.
bara såna man hade som liten, alltså gummi/konstläder. de hade inte den där "öglan".

Kanske går att limma dit en?

Stövelpådragare används till läderstövlar utan blixtlås. Öglan är fastsydd i innerfodret på läderstövlar.

Ja precis, det var det jag också tänkte.. för jag har problemet med mina stövlar att jag inte kan dra upp dem så de sitter som de ska. Man kanske kan göra en liten ögla av stakt tyg (typ denim) och så eller limma fast i fodret.

Liknande trådar

Övr. Hund Tack SWAT ? Tror jag? Och alla andra som kom med tips i en tråd där jag hade problem med min flummiga hund. Jag tog åt mig av tipset...
Svar
14
· Visningar
2 808
Senast: Gabbi
·
N
Hoppning Hej! Har en ganska "skvättig" häst som kan reagera på ljud och har börjat rida med luva/öronskydd på träningar. Funkar lite bättre... 2
Svar
29
· Visningar
8 537
Senast: Ebine
·
W
Träning Jag bor tillsammans med min ensamstående mamma och två systrar söder om Stockholm. Tack vare mina underbara morföräldrar och mamma... 2 3
Svar
51
· Visningar
4 890
Senast: Whiplashr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk Politik 4
  • Eurovision 2025
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur