Stövelskillnad?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kurant
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 978
K

Kurant

Låt höra nu:Vad är det egentligenför skillnad mellan dessa ridstövlar förutom namnet:Graninge/Höga Kusten/Carlskrona?Vet någon?Är någon stövel bättre än de andra?

Julklappsköp :confused:

Sv: Stövelskillnad?

Kan tänka mig att prislappen också skiljer sig. Graninge torde vara originalet som de andra kopierat.

Uttalar mig inte om kvaliteten dem emellan, har själv mitt andra par Graninge som jag är suveränt nöjd med.

Har haft graninge och calskrona, mest nöjd med calskrona, den har hållt bättre och storlekarna passar mig bättre, vet dock inte vad skillnaden mellan stövlarna liffer annat än i pris och utseende

OK-Tack tack för era svar!Jag får nöja mig så.... :bow:

Jag har ett par Carlskrona, ingen kvalite över huvud taget! Sömmarna sprack efter en termins användande (1 g/v). Min kompis har haft sina Graninge lika länge, men de är hela.

Graninge är lite dyrare än dom andra.
Graninge har också högre kvalitet och bättre läder.

Det är stor skillnad på stövlarna!
Jag har haft Carlskrona, och rider med nya modellen av Graninge.

Carlskrona har ett syntetfoder, glappande hälar och skaft som sjunker ihop.
Graninge är skinnfodrade, har bra hälgrepp och behåller formen på skaftet ganska bra!

Kan bara säga att det är Graninge som gäller! :)

Höga Kusten och Carlskrona har små reflexer bak också, förutom det alla andra har sagt.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
877
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
458
Hundhälsa Min äldsta hund, en labradorblandning, är 11 år (12 år senare i år). Jag har redan märkt att hon har svårare att se när det är mörkt...
Svar
9
· Visningar
434

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka