Stövlar för smala långa ben...

feel

Trådstartare
...är jag ute efter. Har min fina tävlingsstövlar som jag ska försöka spara på så länge som möjligt, de är måttbeställda. Tänkte att jag skulle försöka hitta ett par billigare (det är här problemen börjar) stövlar att ha till vardags.

Ni med långa smala ben, vad har ni för stövlar? Har kollat lite överallt men hittar ingenting som kan tänkas passa. Har strl 36 på foten, 34 i vidd och ca 48cm i höjd.

Sv: Stövlar för smala långa ben...

Öhm, sitter inte med måttabellen här, men har för mig att GG har rätt många olika på sina stövlar. Finns pdf-fil på Equality Lines hemsida.

Annars går det att beställa Cavallostövlar måttbeställda för ca 3500 kr.

Borde inte vara svårt att hitta stövlar med dina mått? Titta t ex på Sergio Grasso, Pioneer eller Tretorn.

...är jag ute efter. Har min fina tävlingsstövlar som jag ska försöka spara på så länge som möjligt, de är måttbeställda. Tänkte att jag skulle försöka hitta ett par billigare (det är här problemen börjar) stövlar att ha till vardags.

Ni med långa smala ben, vad har ni för stövlar? Har kollat lite överallt men hittar ingenting som kan tänkas passa. Har strl 36 på foten, 34 i vidd och ca 48cm i höjd.

Jag tror att cavallo faktiskt har ett par stövlar i de måtten, utan specialbeställning?

Jag tror att mina första cavallo var 36 i fot, 34 i vad och 49 i höjd, och inte specialbeställda.
Men de är på tok för korta för mig nu :p

Parlanti har superfina stövlar:d:love:

Har själv specialbeställda i kalvskinn från Ingdams, kostade nog runt 6000 tusen.

De flesta märkerna går att få specialsydda, Cavallo, Köning mfl.

6000 tycker då inte jag är världens billigaste fynd direkt...

De enda ja kommer på som är smala och långa och inte kostar jätte mycket är mountain horse stövlar, fast de blir väl ändå runt 2500.
Vet inte om du vill ha ääännu billigare, men då har ja tyvärr inga tips!
Kvantitet eller kvalité...:D

kolla cavallos juniorstövlar. sen tror jag att jacson kan finnas i den stl!

Haha, oj då, läste inte att du var ute efter ett par billiga stövlar;)

Har själv ett par italienska som kostade 2000 som jag har och rider med hemma. Håller superbra och behövde inte specialbeställa:) Brukar sälja på mässor!

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
34
· Visningar
1 371
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
674
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 883
Senast: Squie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka