Sv: stövlar
Haha, det har jag också
nästan gjort

Mina Petrie pajjade dagen innan dressyrtävling, bara på LA nivå som tur är och då fick jag överväga att tejpa den eller tävla i mina Tretorn Falsterbo. Men du kan vara lugn, jag tejpade dem
Senast förra lördagen såg jag en tjej som red fram i svarta Tretorn och jag riktigt rös när hon red sitt program inne på banan.

Jag såg framför mig hur domaren blåste av henne och kommenterade hennes stövlar och hur det skulle påverka hennes poäng. Men inte, hon gjorde en bra ritt och kom tvåa, så det var en domare som bortsåg från dessa stövlar och bedömde det hon såg. *tummen upp för det*
Något OT, men ändå

Förra året när jag tävlade en LB:1 på min ponny och hade precis ridit klart mitt program (sista halten är bara några meter från domaren, vid G) så bad hon mig att komma. Där framme fick jag en rejäl

tillsägning om att min ponny var för grov och alldeles för oregelbunden färg

Den domaren tyckte inte heller om skäckar, vilket de ekipagen också fick höra. Utrustningen kan man ju ändå påverka, men inte hästens färg eller kroppstyp...
Såhär ser han ut:
Tyvärr var det bara muntliga kommentarer, så vi hade inget riktigt bevis till Ridsportsförbundet...