• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare memlan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 744
M

memlan

Får man ha stövlar med snörningvid vristen när man tävlar dressyr?:confused:

Sv: stövlar

Det har jag haft massor med gånger och det har aldrig varit några problem :) (tävlar lätta klasser)

Haha, det har jag också nästan gjort ;) Mina Petrie pajjade dagen innan dressyrtävling, bara på LA nivå som tur är och då fick jag överväga att tejpa den eller tävla i mina Tretorn Falsterbo. Men du kan vara lugn, jag tejpade dem ;)

Senast förra lördagen såg jag en tjej som red fram i svarta Tretorn och jag riktigt rös när hon red sitt program inne på banan. :crazy: Jag såg framför mig hur domaren blåste av henne och kommenterade hennes stövlar och hur det skulle påverka hennes poäng. Men inte, hon gjorde en bra ritt och kom tvåa, så det var en domare som bortsåg från dessa stövlar och bedömde det hon såg. *tummen upp för det*

Något OT, men ändå ;)
Förra året när jag tävlade en LB:1 på min ponny och hade precis ridit klart mitt program (sista halten är bara några meter från domaren, vid G) så bad hon mig att komma. Där framme fick jag en rejäl :crazy: tillsägning om att min ponny var för grov och alldeles för oregelbunden färg :eek: Den domaren tyckte inte heller om skäckar, vilket de ekipagen också fick höra. Utrustningen kan man ju ändå påverka, men inte hästens färg eller kroppstyp...
Såhär ser han ut:
32137760.jpg

Tyvärr var det bara muntliga kommentarer, så vi hade inget riktigt bevis till Ridsportsförbundet...

Jaa, hon är typ "ökänd" häromkring...

Kul att höra! :) Det var dock den enda helkroppsbilden jag har på honom :eek: Men det här är en lite trevligare bild på honom :)
32375251.jpg

Hahaha hör och häpna jag har tävlat i tretorn:eek:
Hade mina königs i första klassen men de var relativt nya och fick sånt skav och kunde inte rida ordentligt så valde hellre effektiv ridning än att se fin ut. Mina andra dressyrstövlar var hemma annars hade jag tagit dem. Som tur var var det bara lokal tävling.
Men ingen klagade och vi tog hem en första plats :D
Har till och med bild på det.
p1019950_151555924.jpg

:eek: :eek: :eek:

Något OT
Hah, dina motståndare borde varit förvånade, förs Königs och sedan Tretorn(!) :eek: Nä, men det såg inte så illa ut, inte med den snygga hästen :love:

Hahah ja borde dom verkligen. Roliga var att jag fick bättre % i klassen med tretorn x)
Tack han är en riktig pudding:love:

Bocaj är populära bland dom dressyrryttare som inte vill se ut som alla andra eller hur man förklarar :p

Men inte har väll folk på högre nivå bocaj stövlar? x)
Den största utstickningen i div1en jag såg var en i mitt eget lag. Hon hade Mountain Horse crocodil stövlar. Alla andra hade Petrie, Cavallo eller Königs x)

Jag har mina krokodiler till och från, beror på hur mina Petrie uppför sig (läs: inte alls någonsin).
Jag känner mig rätt utstickande när folk kollar konstigt :p Har dessutom limefärgade stenar på pannband, hårgrejen och plastrongen (alltså stenarna) så det kanske bidrar... Varför vara som alla andra ;)

Hahah men krokodilerna är att sticka ut fast ändå lite diskret ;)
Hahah vi lyser upp med swarovski överallt. Pannband, armband, plastrong och hårgrejen x)
På framridning syns vi med då vårat lag har rosa boots! Haha snart kommer våra schabrak med rosa glitterkant:love:

Jag tävlar alltid i mina bruna Tretorn, både hoppning och dressyr ;) Det är klart att vissa kollar, men who cares? bättre med bruna tretorn till brun kavaj än svarta MH skor+chaps (ser ut som stövlar) :D

Liknande trådar

Utrustning Vad jag läst mig till så ska wobbi vara riktigt bra stövlar. Men vilken modell kan ni rekommendera? Hur är de i storlek?
Svar
15
· Visningar
1 099
Senast: ii-ssa
·
Utrustning Jag vill byta ut mina vanliga stövelsträckare i plast till någon variant som är mer luftiga eller andas. Jag blir ofta svettig på...
Svar
7
· Visningar
427
Senast: MiniLi
·
Utrustning Snart är vintern här 🙈 Jag letar vinterridstövlar som är varma och tål att göra annat i då jag inte byter mellan skötsel å ridning. Men...
Svar
1
· Visningar
258
Senast: zarmino
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 153
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hingstvalsfunderingar 2025
  • Besiktning nödvändig?