- Svar: 11
- Visningar: 1 536
Filmen där den tyske hoppryttaren spöar upp sin häst efter att den vägrat på ett hinder blev tidigare i år viral. Nu har ryttaren fått sitt straff.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är med dig. Men tyvärr är ju sådant här vardagsmat i internationell och nationell ridsport och eventuella straff är extremt godtyckliga då det först och främst kräver att tävlingarnas officials "ser" förseelsen plus att publik och eller andra intressenter reagerar.Vad har en sån ryttare överhuvudtaget i sporten att göra igen?Det är ju inget annat än djurplågeri enligt min mening. Jag förstår att hästen inte hoppade vid andra anridningen heller.
Snäll häst som inte slängde av honom.Vad har en sån ryttare överhuvudtaget i sporten att göra igen?Det är ju inget annat än djurplågeri enligt min mening. Jag förstår att hästen inte hoppade vid andra anridningen heller.
Jag är med dig. Men tyvärr är ju sådant här vardagsmat i internationell och nationell ridsport och eventuella straff är extremt godtyckliga då det först och främst kräver att tävlingarnas officials "ser" förseelsen plus att publik och eller andra intressenter reagerar.
T.ex så är fackpressen oftast helt ointresserade av att skriva om sådana här saker gällande hemmanationens ryttare. För det kan ju stöka till relationerna.. I mångt och mycket är det väldigt mycket "vi vann, de förlorade" kring sådana här incidenter![]()
Jag håller med till 100 procent och ingen som behandlar sin häst på det viset har i sporten. att göra Självklart är inte fackpressen intresserade av att stöta sig med hemmaryttarna. Minns en gång i Scandinavium på GHS så var det en ryttare (ej svensk) som gav sin häst ett rapp med spöet när hästen vägrat i en klass. . Han blev unisont utbuad av oss i publiken och utesluten i tävlingen.
Det blev en hel del skriverier om det och även kommentatorn fick kritikJag kommer ihåg en insident på en framridning som visades på TV, minns inte om det kunde varit scandinavium?
Hästen snubblade till varav den kvinnliga ryttaren först rycker hästen i munnen flera gånger och sedan hackar den med sina sporrar hårt upprepade gånger.
Så jävla dåligt att jag blir illamående.
Det fick inga påföljder vad jag vet. Kommentatorerna sa bara "ojdå" och inget mer![]()
Jag tror nog publiken hade buat om det var en svensk ryttare också...