Stressad häst!!

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare 89madde89
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 720
8

89madde89

När jag ska rida ut på min häst,ifrån stallet,så går hon så sakta. Men sen när jag ska rida hemmåt går allt så fort och hon är så stressad. Även under ridturen så ska hon försöka ta första möjliga väg hem. OCh det gör mig jätte irreterad. Det är verkligen jätte jobbigt.
Visst,jag förstår ju att hon vill hem till sina hästkompisar i hagen,med vill ju inte att hon ska tänka på det hela tiden vi är ute och rider,och hon konsentrerar sig inte heller..
Någon som har lite förslag på hur jag kan göra?
Tacksam för svar!

Sv: Stressad häst!!

och jag har sett någon medecin man kan ge till stressad häst som ska göra dom lugnare,men är det bra? någon som provat det? Såg det på någon hälsosida på internet..

Har lite samma problem med min, men det har blivit bättre. Jag gör halvhalter så fort hon börjar öka farten, men det får bli ganska många tillsägningar innan hon ger sig.
Men vissa dagar är värre än andra då brukar jag lägga volter. Men ge aldrig upp!!!!!:banana:

Prova att mata hästen före ridturen.
Sådär är mina när de är hungriga och känner att de måste hem och vakta på att maten skall komma.
Jag rider därför aldrig på hungriga hästar före att de fått mat.

De ranglåga och litet tunna reagerar starkast på det där.

Liknande trådar

Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 290
Senast: lundsbo
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
901
Senast: Oknytt
·
Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
1 031
Senast: Amha
·
Hästhantering Hej Jag har rätt så nyligen flyttat till ett mindre stall med min ponnyvalack på 21 år. Rätt så omgående började ena stoet i flocken...
Svar
9
· Visningar
462
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka