Stressfraktur?

Bewildered

Trådstartare
Kara allvetande bukeorakel,
for 4 dagar sedan borjade min fot gora forbaskat ont.

mitt under jobbpass, vilket innebar att jag ranner som en annan liten mus pa betong golv.

jag tankte att jag nog bara lyckats trampa lite snett utan att marka det eller irriterat fotleden pa annat satt. 4 dagar senare ar det inte battre, svullnaden under yttre fotknol ar kvar. Ont oavsett om jag gar eller sitter stilla.

Omt under bada fotknolarna, gor forbenat ont att rora, ingen blanad.

pratade lite med en kar van ang nsaids men hen tyckte pa att gissade jag ratt borde jag kanna mig battre bla. Eftersom jag pga elak forkylning redan proppat mig full av nsaids da det var vad jag hade att tillga I 3 dagar och att det kan vara en stressfraktur.

Sa kara buke, ar jag dum I skallen som amnar avvakta iaf till och med onsdag kvall, tugga mina nsaids, fortsatta med liniment och se glad ut... eeeeller borde jag skutta ivag till farbror doktorn? Foten ar ju inte bla. Och har hen ratt - vad kan dr gora for en stress fraktur? Linda, undvika springa typ?
 
Sv: Stressfraktur?

Knalla iväg till doktorn! Hittar de något så kan de fixa till det, om inte så får du i alla fall veta hur du ska göra för att det ska kännas bättre :)

Just att det kom från ingenstans är ju rätt udda, det är ingen gammal skada som kan ha "gått upp"?
 
Sv: Stressfraktur?

Nje, hade det varit halsenan sa.. den har jag overanstrangt forr. Ar mitt "daliga" ben med det knasiga knaet... men knaet mar fiiiinfint. Haha... otroligt hur de delar jag varit elak mot forr ar kalasglada just nu och nagot nytt ploppat upp... :/
 
Sv: Stressfraktur?

Jag tar alltid hand om mig ; ) vill bara inte ga till drn I onodan, I synnerhet inte sa lange jag ar sa tokigt snorig.
 
Sv: Stressfraktur?

Du har inte belastat benet annorlunda då, kan ju även vara omedvetet, för att minska tryck och påfrestningar på hälsenan/knät och så har foten tagit stryk istället?

Du kan ju ringa in och kolla i alla fall? Boka en telefontid med läkaren och förklara hur det känns. Då behöver du ju inte snora ner någon men samtidigt får du lite hjälp av någon som (förhoppningsvis ;) )vet vad hen pratar om :)
 
Sv: Stressfraktur?

Jo, jag snedbelastar mig lite, det vet jag sen gammalt. Halt utan att jag marker det sjalv.

Far forsoka fa fatt i Dr Boda och hoppas han kan komma pa nagot sa jag slipper aka in. For det vill jag iiiinte... ar som en liten unge, hatar aka till doktorn. Varsta jag vet.
 
Sv: Stressfraktur?

Vad jag har förstått så gör man inget åt en stressfraktur. Konstaterar att det är en stressfraktur och rekommenderar aktiv vila i ca 6-8 veckor.
 
Sv: Stressfraktur?

precis lite det jag fatt for mig, fast jag har hort 4-6 veckor.

jag vet ju dock inte riktigt, darfor jag startade traden. :) Buke har ju en hel del kunnigt folk.

Tankte avvakta, tills min van ansag jag var mer an lite blast... mer input har ju aldrig skadat :)
 
Sv: Stressfraktur?

Jag har haft stressfraktur två gånger.
Man gör inget åt det, mer än att man kan skaffa inlägg med kuddar lr linda foten om man tycker det känns bättre.
Vila MINST 6 veckor, tills det inte gör ont alls.
Smyg igång träningen, lätt att det kommer tillbaka.
 
Sv: Stressfraktur?

Mhm, hade det bara varit traning hade det varit lite skrap samma... men ar valdigt aktiv i jobbet och med alla djuren.

Tack for ditt svar! Det uppskattas!
 
Sv: Stressfraktur?

Har du pratat med doktorn nu? Annars, ring för tusan!

Du får väl börja göra mot dig själv som man gör med små barn när de vart till doktorn eller tandläkaren: Belöna :D Lite bok- och klistermärken är väl aldrig fel :p
 

Liknande trådar

Hästvård Jaha, så har veterinären varit och undersökt min halta häst, 9 arigt varmblod. Efter att ha röntgat 3 ben; båda bak och hö fram och...
2 3
Svar
40
· Visningar
8 912
Senast: sona
·
Övr. Hund vi har antligen borjat tavla igen. Har ar de flesta tavlingar innomhus (tack och lov da det ar for varmt ute just nu) och pagar hela...
Svar
3
· Visningar
980
Senast: hastflicka
·
Gravid - 1år Ja, som rubriken lyder. Jag har alltid haft korta cykler (24-26 dagar) och har aldrig varit sen under de 20+ ar som jag haft mens. Men...
Svar
7
· Visningar
6 799
Senast: Angua
·
Hundhälsa I dagarna kommer mina bocker (har inga som helst mojligheter att kora till kursutbud, sa det ar bocker o filmer o tips o goda rad fran...
Svar
11
· Visningar
1 223
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp