Stressiga SM för Antonia

Sv: Stressiga SM för Antonia

jag tycker att det är schyst av hennes pappa att hjälpa henne satsa om hon vill!
Då är föräldrar ett bra stöd.
 
Sv: Stressiga SM för Antonia

Har man pengarna så ser jag inget konstigt i att flyga heli mellan två tävlingar, massor av andra idrottsutövare flyger ju oftare än andra byter strumpor...
 
Sv: Stressiga SM för Antonia

de e så roligt Antonia red ett par gånger hos mig på min shettis när hon va jätte liten, men en dag så blev hon jätte arg på mig när jag sa till henne hur hon skulle göra så då spottade hon mig i ansiktet och svor sen fick hon inte rida min shettis längre.
Långt senare när ja va på globen horse show såg ja henne hoppa ponny, tänk att den kaxiga lilla snorungen skulle bli så himla duktigpå att rida en vacker dag, men så har ju familjen mycket pengar också o då blir det ju lite lättare att komma fram i hästvärlden.
 
Sv: Stressiga SM för Antonia

Lizette skrev:
oj oj oj... jag finner inga ord! Människor gör verkligen allt för pengar... en del verkar ha så mycket att de inte vet vad de ska göra med allt.. kanske kunde de gå en liten föreläsning om att donera pengar till behövande människor/djur eller något liknande..! Det tycker jag! Men desto mer pengar de har desto snålar blir dem..

Eh va? Vad görs för pengar? Vad i det hela är snålt? Pengarna används ju till något, i mina ögon vettigt.
 
Sv: Stressiga SM för Antonia

Jag vill inte utala mig om hon jobbar hårt eller får allt serverat, men läste om detta i ridsport och då blev jag lite nyfiken vart hon landade ngnstans? En bit från tävlingsplatsen? En helikopter kommer ju inte direkt smygande genom luften och om jag var inne på banan och red och det sammtidigt kom en helikopter som skulle landa på området och min häst blev rädd/störde sig på det så skulle jag bli riktigt förbannad. Tänker lite på det som hände den där unghästen som fick avlivas tack vare en helikopter.
 
Sv: Stressiga SM för Antonia

Lizette skrev:
oj oj oj... jag finner inga ord! Människor gör verkligen allt för pengar... en del verkar ha så mycket att de inte vet vad de ska göra med allt.. kanske kunde de gå en liten föreläsning om att donera pengar till behövande människor/djur eller något liknande..! Det tycker jag! Men desto mer pengar de har desto snålar blir dem..

de kanske skänker mkt till välgörenhet?!?! OXÅ...

Angelina Jolie ger ju tex bort 30% av sin inkomst till välgörenhet...
har man mkt pengar kan man göra mkt.. å flyga för 5-10 000 (å om det nu var flera gånger, så säg 50 000) kanske inte är så mkt i sammanhanget?!

svensk avundsjuka... kan själv erkänna att skulle jag vinna massa miljoner så skulle jag LÄTT sluta jobba å bara satsa på ridning å köpa massa fina hästar å rida för massa bra tränare och självklart sträva efter att bli så bra som möjligt å att hästarna har det så bra som möjligt...
 
Sv: Stressiga SM för Antonia

Dom landade vid tävlingsbanan, iaf i Varberg, Vetlanda kan jag ju inte uttaka mig om. Bakom lastbilarna. Jag gick banan första gången jag såg att dom kom och landade, blev lite orolig för att min häst skulle reagerna (mamma gick runt med henne på framhoppningen under tiden) men hon brydde sig inte alls, och såg inte någon häst som brydde sig. Nu var det ju iofs en bit från framridningen men det var ju ganska högt ljud iaf ;)
 
Sv: Stressiga SM för Antonia

Det var ju dumt att lägga SM:en på samma helg :crazy:
Som flera andra har sagt i tråden, så är det tråkigt för de som rider både storhäst och ponny att dom måste välja, så det var väl en bra idé av Antonias pappa.
Och tänk de som har föräldrar som tävlar i storhäst-SM och de själva rider ponny. Då måste ju en avstå från att tävla om man inte kan fixa skjuts mm från annat håll.
 
Sv: Stressiga SM för Antonia

Många tycker säkert att jag är "avundsjuk" när jag skriver detta, men herregud. Hade inte denna lilla flicka överlevt att inte tävla nästan samtidigt? Vem tog hand om hennes hästar?:crazy: Eller hade dom anlitat någon som tog hand om dem kanske. Låt inte saker gå till överdrift. Vadå bortskämd? :p
 
Sv: Stressiga SM för Antonia

Ellinor * skrev:
Många tycker säkert att jag är "avundsjuk" när jag skriver detta, men herregud. Hade inte denna lilla flicka överlevt att inte tävla nästan samtidigt? Vem tog hand om hennes hästar?:crazy: Eller hade dom anlitat någon som tog hand om dem kanske. Låt inte saker gå till överdrift. Vadå bortskämd? :p

Självklart hade hon överlevt. Men varför välja när man inte behöver? SM är det inte så himla ofta.
En kul idé hade varit om förbundet betalat resan eftersom det är de som lagt mästerskapen samma helg.
Självklart hade de hästskötare med som tog hand om hästarna.
Och jag tycker nog du verkar lite avundsjuk :angel:
Jag ser inget fel med att föräldrarna satsar på sina barn. Snarare tvärtom.
 
Sv: Stressiga SM för Antonia

Vill hon stressa fram och tillbaka är väl det hennes problem...
 
Sv: Stressiga SM för Antonia

Avundsjuk? Antonia får väl hyra hur många helikoptrar hon vill. Dom betalar ju själva.
 
Sv: Stressiga SM för Antonia

ryttare utomlands gör så flera helger per år. speciellt italienarna som brukar ha väldigt mycket pengar.
 
Sv: Stressiga SM för Antonia

...Håller med om att det låter bortskämt. men som så många andra påpekat, hon verkar jobba hårt för att göra det bästa av det.
Själv. är jag grön av avund och tappar helt motivationen till min egen ridning, det erkänner jag! Jobbar minst lika hårt som hon fast efter mina förutsättningar (vilket jag tror att många gör!) , kommer inte från en rik familj och då har man inte sådana chanser. Hur gärna man än vill. Iaf inte i den åldern, man får jobba o skaffa sig ett välbetalt jobb isåfall.....
Det är väl bara o gratulera Antonia att hon är född i rätt familj.
 
Sv: Stressiga SM för Antonia

Ni ska ge fan i hennes liv. Koncentrera er på era egna istället om ni inte har något bättre för er än att vara avundsjuk på henne.

byebye :)
 
Sv: Stressiga SM för Antonia

varför dra upp en 2½ år gammal tråd?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (DN) Viveca Lundbäck har ridit i skuggan av kusin Helena. Men i Enköping var det Vivecas tur att stå i centrum. Hon vann SM-guld i...
Svar
0
· Visningar
708
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (DN) Rolf-Göran Bengtsson blev tia, Helena Lundbäck elva och Royne Zetterman slutade på 16:e plats. Det blev den svenska...
Svar
0
· Visningar
681
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (DN) - Det är otroligt att rida hoppning när allt stämmer. Han är helt enastående. SM-guldvinnaren i fälttävlan Sara Algotsson öste...
Svar
0
· Visningar
891
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (DN) Sara Algotsson har tagit ett gott grepp om SM-guldet i fälttävlan. Hennes 18-åriga häst Robin des Bois ångade på felfritt i...
Svar
0
· Visningar
713
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp