Strö i boxen???

klubben betalar 60-70 kr per kubikmeter spån, direkt från "spån-fabriken" :D

Jag använder spån och betalar 55 kr balen eller 52,50 om jag köper minst 10 balar.

Använder torv, men det ingår i stallhyran. Vet dock att stallägaren betalar 120:-/m³. (Löstorv)

I det förra stallet köpte jag eget kutterspån på pall. Ca 900:-/18 balar

Jag har spån nu, går på 54kr/balen, ger dock halm som "tilltugg"..mest för att pållen ska ha något att pilla med!!

Hej. Använder spån och betalar 500 kr för 15 balar.
(Det blir ca 33 kr/balen) :bump:
Fast jag har även lite halm som "tilltugg" till pållen

Har bädd.. torv o spån bandat i botten o halm ovanpå...Spån 50:- balen torv 70:- balen o halmen 20:- balen...Lite dyrt men det får gå då man måste köpa det av stallägare som i sin tur köper in o lastar osv. så lite pengar ska väl dom ha som ser till att vi har allt hemma...Mvh/Maria :)

Torv och halm.. Vet inte hur mkt det kostar för det ingår i stallhyran..

Jag använder halm och betalar 2.50/småbal och nu sist har jag köpt storbalar(fyrkantsbal) och betalar 140 + moms.

Använder spån , Ingår i stallhyran men om jag köper extra kostar dom 72 ,
Gud vad billigt alla köper sina , Vart får ni tag på det ? :crazy:

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 124
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Hästmänniskan Vad betalar ni för pris på halmen i år?
Svar
1
· Visningar
305
Senast: ameo
·
Anläggning Mina och stallägarens hästar går på lösdrift med en höstation där de äter hö en och en. Förra året fixade vi en stor låda att ha halm i...
Svar
12
· Visningar
1 473
Senast: Marvin
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 278
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka