Strömsholmshaken

skjona

Trådstartare
Är det någon här inne som vet var jag kan få tag på Strömsholms haken??Min hovslagare hade förr såna ,men påstår sej inte veta var han fick dem ifrån.Tänkte ha såna på nordsvensken i vinter för bättre grepp....

Sv: Strömsholmshaken

Nu undrar jag om du tänker rätt, det är inte Tuna haken du tänker på nu. Den finns isåfall på de flesta travbutiker.

Kanske,men jag har för mej att det stod Strömsholmshaken på asken som jag hade en gång...Kanske Tuna haken i så fall funkar lika bra?Ska pröva den,tack för tipset!

Tuna haken finns som hög och låg brodd, förr använde jag de höga när vi broddade 2 i varje sko. Numera 4-broddar jag, så då får det bli den låga annars ser det ut som pållarna struttar runt på platåskor. :rofl:

Det finns en skruvhaksfabrik i Strömsholm, ligger precis bredvid djursjukhuset. Ahlströms Skruvhaksfabrik har jag för mig att det kan heta.

varför skulle den ge bättre grepp? tycker den ser ut som vanliga broddar :)
bild_tunahaken.jpg

ÄNDRAT

såg denna brodden under samma kategori..
nr13.jpg

och den ser inte ut som rn vanlig brodd...
är broddar oxå en vetenskap ?

Senast ändrad:

ja tror tametusan det! Jag fattar absolut ingenting av broddar så jag låter hovslagaren sköta det åt mig, enklast så haha!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
653
Senast: cowgirl81
·
R
Anläggning Under rådande snöoväder började jag att fundera på snöröjningen här hemma på vår gård. Jag tänkte på hur man gjorde förr, när hästar...
Svar
12
· Visningar
1 323
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 498
Senast: Milosari
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 373
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka