• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare LenaN
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 122
L

LenaN

Är det någon som har erfarenhet av struma på gammal katt?
Min kisse som är 16 år hade lite högt på strumaprovet så han har fått medecin mot det.
Han har inte visat några symptom vad jag vet på just struman men är inte riktigt sig själv.
Vill gärna veta vad era katter haft för symptom.
Tacksam för svar!

Sv: Struma

Man brukar väl inte säga struma när det gäller katt, utan oftare hypertyreoidism dvs en ökad sköldkörtelhormonproduktion.
Det innebär ökad ämnesomsättning, vilket gör att katten minskar i vikt. Aptiten ökar. Diarré kan förekomma. Katten kan bli aggressiv/rastlös, pälsen blir ofta tufsig, hjärtfrekvensen ökar.

Något som stämmer in på din katt?

Liknande trådar

Katthälsa Jag skaffade en kattunge som visade symptom på kattsnuva kort tid efter hemkomst trots vet besiktad ua hos veterinär samma dag. Fick...
Svar
1
· Visningar
552
Senast: Sol
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 397
Senast: ameo
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
540
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Hejsan, jag ska åka tåg med min nya katt Mezzi ( har haft honom i 3 veckor och han är 5 månader gammal) i 5,5h på fredag. Har försökt...
Svar
5
· Visningar
379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Diskbråck
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka