• Western
  • Trådstartare Trådstartare kjm
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 231
Status
Stängd för vidare inlägg.
K

kjm

Jag hörde i helgen att det finns en strumpa som man klär hästen i för att skydda manen.
Mycke western folk använde tydligen den.
Nu vill jag haen sådan, är det någon som vet var man hittar dom?
Mvh Kjm

Om det nu är vanligt....Borde det väl finnas på nån western affär.. :confused:
Ska jag vara ärligt visste jag nog inte att det fanns sådanna "strumpor".... ;)

Inte jag heller men fick höra det i helgen.
Får väl söka där.

Den används mycket ja, och den heter Hood = huva. :)
Den är gjord av typ baddräktstyg, lycra är formsydd och räcker från straxt ovan mulen till manken.
Det finns med dragkedja och utan.

Många syr sina hoodar själv men det finns också att köpa.
Jag är inte helt säker på vilka av westernaffärerna som har sådana men du kan kolla på moms company, bonanza eller tumbleweed :idea:
Annars kan du beställa från chicks eller någon annan affär i usa.
Jag kan skicka dig e-mailadresserna sedan, just nu har jag inte tid att leta rätt på dom.

Monke :)

Som Monke säger så finns de i westernbutiker. Här finns en länk som visar hur de ser ut:
Länk

antingen menar du hood som de andra tjejerna sa eller så kanske du tänker på den man fläter in i svansen för att skydda taglet från smuts och slitage.
:bump: :banana:

läste lite fel där...du skrev ju speciellt för manen. så då är det ju hood som gäller. Nilssons Quarterhorses säljer även såna.

Tack för era svar nu är det bara att inhandla en sådan.
Mvh Kjm

Sv: Strumpa

om jag vet vad du menar så finns det på hööks

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
579
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 413
Senast: Enya
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 856
Senast: Nepenthe
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 006
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka