Strumpor som håller

Mina ridstrumpor går sönder på löpande band nästan oavsett märke. Pikeur som är lite tjockare har hängt i lite längre än de andra. Köpt både CRW, Börjes, Kingsland, Jacson, Spooks och Equipage genom åren och har även bytt både skor och stövlar under tiden.
 
Jag köper inte just ridstrumpor men en sak jag märkt med vanliga strumpor är att vissa skor äter strumpor till frukost, lunch och middag.
 
Mina ridstrumpor går sönder på löpande band nästan oavsett märke. Pikeur som är lite tjockare har hängt i lite längre än de andra. Köpt både CRW, Börjes, Kingsland, Jacson, Spooks och Equipage genom åren och har även bytt både skor och stövlar under tiden.
Horze ridstrumpor med bambus er min favoritt. Holder lenge!
 
Jag har börjat köpa skidstrumpor, tycker de håller bättre. De har nästan alltid förstärkt tå- och hälområde.
 
Jag har inventerat min strumplåda, alla hela och fina trots att vissa är köpta 2010 😆
Alla används, det blir såklart en del rotation med många par men tänk att flera är över 10 år och använda mååååånga gånger.
Kl, HW, Hööks, Börjes, Hoorka, Spooks, HM, GT, Biltema (😄) mfl.
Tunna strumpor till sommaren, vanliga till höst och bår sant tjocka till vintern.
Med de som ligger i tvätten är det 40 par, passar på att köpa när det är rea 😁
1000015492.jpg
 
Jag har haft kompressionsstrumpor från Engelsons som risstrumpor sista åren. (Från början som hjälp att komma i chapsen..)
Dock sparsamt använda då det inte blir så mycke ridit. Men har dom även till stövlar å kängor, ibland med vanliga sockar som skavskydd. Inget trasigt par än.

Nu på vintern så har jag dom med ull i. Använt det paret typ varje gång jag ska utanför huset 😅
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
798
Senast: Linda_A
·
Utrustning Jag är rädd för att det inte finns någon bra lösning, men vem vet någon kanske har en bra idé.... Min häst behöver hovskydd i hagen...
Svar
10
· Visningar
625
Senast: bettysmatte
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
639
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 318
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp