Strykkappor?

kolfinnur

Trådstartare
Hej!
Min islänning har alltid sönder sina reflexerna på bakbenen (de sitter lite för långt ner, lite stora, ska köpa nya). Ibland kan jag höra klickljud från skorna också, som om han slog dem i varandra. Jag tror det är mest i traven han gör det.
Jag har ingen erfarenhet av detta, tror ni att han behöver strykkappor bak?

Hoppas någon kan hjälpa mig :bow:

Sv: Strykkappor?

jag hör oxå klickljud på min i traven, mest snabb trav. Fast på min låter det som om det är skorna, i med att det klickar, och han har aldrig tagit skada av detta, inte heller skon eller hoven.

Men om du märker att din islänning tar skada till detta så kan du välja mellan boots, skyddar ju både skon och hoven, eller strykkappor om den slår sig på benen.

Ett tips är ju att rida med vita lindor bak, så ser du om den styker sig, eller longera så ser du :)

lycka till!

Håller med föregående talare! Vita lindor och geggiga hovar = du ser vart han slår i!
Boots kan ju också vara på sin plats. Som sagt longera och observera noga.

Hej! Tack för svar :)
Han har just hittat traven, obalanserat och inte direkt taktren är den... Jag har ridit med lindor, och ibland finns märken, ibland inte. Men jag tror jag ska köpa ett par bakstrykkappor iaf, de är ju inte så värst dyra och jag vill inte att han gör illa sig ^^

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 515
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Relationer Funderat ganska mycket på det här med vänners betydelse på ålderns höst på sista tiden. När man är ung eller i en viss ålder så är ju... 13 14 15
Svar
280
· Visningar
14 191
Senast: Mia_R
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
653
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka