Stubben Avalon - erfarenheter?

Sv: Stubben Avalon - erfarenheter?

Det är en annan typ av bossa helt enkelt, som har en söm undertill. Ofta är sadlar med kilbossor rakare än rundbossor.

Ok, tack för svaret. Vad innebär det i praktiken för själva hästen? Ligger den an på ett annat sätt än en rund bossa?

Både rundbossor och kilbossor ska ju ligga an hela vägen längs ryggen. Det som skiljer sig mellan rundbossor och kilbossor är att de har en annan uppbyggnad, men det ena är inte sämre eller bättre än det andra. Prova en Avalon, gillar du och hästen den så köp den. Om det inte funkar så prova lite andra märken och modeller tlls ni hittar en som passar!

Liknande trådar

Utrustning Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?)...
Svar
2
· Visningar
232
Senast: Fibusen
·
Utrustning Funderar på att investera i boxmattor, ni som har eller har haft, vad är era erfarenheter? Går det åt mindre strö eller lika mycket men...
Svar
17
· Visningar
1 275
Senast: Marita73
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 136
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
536

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Dressyrhingsten Skyline to B.
  • Födda-24
Tillbaka