Stübben Edelweiss.?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Emmas_pubbe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 3 832
E

Emmas_pubbe

Funderar på att köpa en ny Stübben Edelweiss- någon som har erfarenheter om denna sadeln? Görs den i svart???

:banana:

Sv: Stübben Edelweiss.?

Hoppsadel?
Jeg hadde en sånn. Den har veldig lite støtte (som ikke er et stort problem) og i tillegg var den utrolig glatt / hal!!
Skinnet i setet ble rynkete etter kort tid.
Som du forstår: Jeg likte den ikke!
Solgte den BILLIG for å bli kvitt den...

Hade en på min ponny som var skiiitskön! Fast den var i havanna tror jag.. nån brun iaf.Bra sadel hur som helst!

ja precis en hoppsadel. asså.? inget:( bra då alltså...

Hade du en nyare modell.. läste att dom visst ändrade skinnet typ 03 eller något sånt.:smirk:

Provade en i somras (ny modell), den var mjuk, hade en bred ryggkanal, bra läder som man fick bra grepp i, små knästöd. Dock väldigt flat i sätet.

Den finns i svart. (den som finns på Stubbens hemsida är ponnymodellen, den för storhäst ser annorlunda ut, tror den finns att se på Hööks)

de nya Edelweiss-sadlarna är jättebra om man frågar mig. de är ganska smala. väldigt sköna och bomspetsarna är kortare,något som är nytt vilket gör att sadeln kan passa bättre och inte går lika långt ner på hästen. Dessutom har ju stubben-sadlarna en fjädrande bom vilket många hästar är till lags med.

Tack till alla som svarade på tråden. det blev en edelweiss. svart. så jag är faktiskt toppen nöjd.:)

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
441
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
535
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
151
Utrustning Funderar på att investera i boxmattor, ni som har eller har haft, vad är era erfarenheter? Går det åt mindre strö eller lika mycket men...
Svar
17
· Visningar
1 270
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Pass förvaring