Stübben/Prestige och Kieffer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare BeastieBabe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 788
B

BeastieBabe

hur mycket skiljer sig modellerna där egentligen?
prestige golden star och stübben rex, båda 16" & x-vida ligger bra (stübben ligger bättre än prestigen), och nu finns en kieffer dressyr 16" & x-vid tillgänglig, men jag vet inte hur den är i bommen och så? passar en kieffer om stübben passar bra?

Sv: Stübben/Prestige och Kieffer

Stubben är kortare än Prestige, Stubbens xv är vidare än Prestige xv, Kieffer xv är väldigt smal för att vara en xv.

De har inte samma passform heller....

Kieffer är rakare än Stubben och Prestige är mer böjd än Stubben och har tyngdpunkten en bra bit längre fram.

jo, prestigen är juh såld, det var mer kieffern jag var intresserad av.. men denna stübben ligger juh perfekt vid allroundridning och dressyr, men dressyrsadeln används juh när hästen går i form och arbetar rätt hela tiden (eller mer än vid uteritter osv) är rakheten då ett stor problem?

men bomvidden är kanske det enda problemet om den är smalare :(

Hästen kanske inte höjer ryggen så mkt att Kieffern passar. Om hästen får en rak rygg vid arbete kan det ju funka ändå, men jag skulle inte räkna med det. Köp hellre en Stubben ponny dressyr istället då.

okai.. just nu finns inte pengarna till en helt ny sadel så då blir det barbacka då..

tack för svaren :bow:

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 470
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 629
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 307

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka