Stübben siegfried?

Grålly

Trådstartare
Någon som har en? Negativt/positivt med denna sadel? Skön att rida i? Kvalité? Tacksam för svar.

Sv: Stübben siegfried?

passar min rumpa som en handske :love:
Underbaraste hoppsadeln jag någonsin ridit i är stubben siegfried CS :bow:

Alltså är det någon speciell modell du syftar på?
Jag har en gammal allround mot dressyr som är helt förj*vlig att sitta i.
Hård och äcklig.
Känner en som har en hoppmodell, den är också hård.
Fast sen gillar jag inte stübben sadlar övht. :D

dom stübben jag har ridit i har varit hårda som sten :)

Jag har en Stübben Siegfried allround mot hopp. Helt underbar att sitta i!!! Letar efter en dressyr Stübben också, jag tycker Stübben är suveräna! Bra kvalitet.

De nya har jag inte suttit i men väl den äldre modellen.
En kanonsadel tycker jag . Helt otrolig kvalitet, håller länge. På ridskolan där jag red förr har de fortfarande kvar sadlar som är från tidigt 70-tal och de är lika bra än. Sköna att sitta i vid hoppning eller uteridníng. dock inget vidare för dressyrarbete.

Tänkte på de i H**ks.. Har tittat på en Stübben siegfried VSS från H**ks, och tänkte ifall någon har en sådan. Kanske borde skrivit det, men dum som jag är så täbnkte jag inte så långt. :rofl:

Sipuli skrev:
Alltså är det någon speciell modell du syftar på?
Jag har en gammal allround mot dressyr som är helt förj*vlig att sitta i.
Hård och äcklig.
Känner en som har en hoppmodell, den är också hård.
Fast sen gillar jag inte stübben sadlar övht. :D

Tror det är en sån jag vill ha. Vart har du köpt den? Kan du inte lägga in en bild?

Gem1 skrev:
Jag har en Stübben Siegfried allround mot hopp. Helt underbar att sitta i!!! Letar efter en dressyr Stübben också, jag tycker Stübben är suveräna! Bra kvalitet.

Ok, vart har du köpt sadeln då? Jag vill ha en Stübben siegfried Vss från H**ks, men de är så jäkla dyra.. Man får väl vad man betalar för, men tyvärr har jag inte den ekonomin..

Reykur skrev:
passar min rumpa som en handske :love:
Underbaraste hoppsadeln jag någonsin ridit i är stubben siegfried CS :bow:

Jag ska provrida en idag. Allround mot dressyr, det ska bli intressant. :)

Grålly skrev:
Tror det är en sån jag vill ha. Vart har du köpt den? Kan du inte lägga in en bild?

Jag köpte faktiskt min begagnad, vart använd ett halvår, lite lagom inriden.

(får jobba lite med att lägga in bild, hur gör man??) :confused:

Okej.. Jag vill också hitta en beg. Tycker att det är skönt att jag själv slipper sitta in de, och får ta över när de är lite mjukare.. :) Jadu.. Fråga inte mig. Jag är väldigt dålig på sånt där..

Gem1 skrev:
Jag köpte faktiskt min begagnad, vart använd ett halvår, lite lagom inriden.

(får jobba lite med att lägga in bild, hur gör man??) :confused:

Jag älskar Stubbens sadlar. Både när det gäller kvalitet och hur de är att rida i. Tyvärr passar de inte hästen, annars hade jag köpt både en Avalon och en Scandica CS direkt!

Har ingen egen, men om jag hade pengar så skulle jag köpa minst 10 sadlar :D

Diabolical_Kitten skrev:
Jag älskar Stubbens sadlar. Både när det gäller kvalitet och hur de är att rida i. Tyvärr passar de inte hästen, annars hade jag köpt både en Avalon och en Scandica CS direkt!

Dom gamla är iaf hårda enligt mitt tycke, men bra kvalite:D

Tror dock att dom är lite mjukare nu för tiden:idea:

Har inte suttit i en på länge, men de jag suttit i för nått år sen har då varit mjuka och sköna.. När de blivit använda ett halvår iaf :rofl:

clint Eastwood skrev:
Dom gamla är iaf hårda enligt mitt tycke, men bra kvalite:D

Tror dock att dom är lite mjukare nu för tiden:idea:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
538
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
633
Utrustning När jag jobbade i stall för 10+ år sedan så tyckte jag att Mountain Horse ridkängor i denna modell Var oslagbara under den varma delen...
Svar
1
· Visningar
247
Senast: Jeps
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka