Stübben siegfried?

Sv: Stübben siegfried?

Kvalitén på den sadeln går inte att diskutera, stübbensadlarna är odödliga...
på äldre får man dock kolla tunneln baktill, den är ofta väldigt smal, och de finns inte i jättevida bomstorlekar, men de är suveräna att rida i! Jag hade helst av allt velat ha en Siegfried CS att hoppa i, men dels har jag inte råd just nu och dels finns den inte i Mulles-storlek, inte begagnad i alla fall...

Polly_Mulle skrev:
Kvalitén på den sadeln går inte att diskutera, stübbensadlarna är odödliga...
på äldre får man dock kolla tunneln baktill, den är ofta väldigt smal, och de finns inte i jättevida bomstorlekar, men de är suveräna att rida i! Jag hade helst av allt velat ha en Siegfried CS att hoppa i, men dels har jag inte råd just nu och dels finns den inte i Mulles-storlek, inte begagnad i alla fall...

Okej.. Jag vill ha en Siegfried VSS, men ska bygga nytt stall till sommaren, så det får vänta..

Är det? Hm.. Har funderat på en bomlös sadel också.. Vet inte hur jag ska göra. vad tycker du?

Jag har en stubben siegfred och jag älskar den! Den är förbannat hård i början men man vänjer sig.. nu tycker jag att det är obehagligt att rida i en mjuk ;)
För tillfället är den inne på omstoppning... men den håller.. man kan nog köra över den med en lastbil utan att den blir mosad :p

kariinl skrev:
Jag har en stubben siegfred och jag älskar den! Den är förbannat hård i början men man vänjer sig.. nu tycker jag att det är obehagligt att rida i en mjuk ;)
För tillfället är den inne på omstoppning... men den håller.. man kan nog köra över den med en lastbil utan att den blir mosad :p

Ok.. Låter ju bra det ;) Som sagt har jag funderat på bomlös.. Måste tänka lite.

Du måste nog bestämma dig för va du ska ha sadeln till?
Ska du ha en hoppsadeln så är bomlöst det absolut sämsta alternativet :crazy:

Jag har faktiskt en Stübben Siegfried till salu, allround mot hopp. Bomvidd 32, 17 tum. Har en annons här på Bekefalos inne just nu. Vill du se fler bilder kan du maila mig. alice.agneta@hotmail.com

Jag har faktiskt en begagnad fräsch Stübben Sigfried till salu här på Bukefalos just nu. Bomvidd 32, 17 tum. Vill du se fler bilder på den kan du kontakta mig på alice.agneta@hotmail.com

Kanonkvalitet! Håller hur länge som helst. Vissa tycker de är väldigt sköna, jag är en av dem, andra tycker inte alls om dem. Jag har visserligen bara använt den äldre modellen, men en Stubben är en kvalitetssadel. Många tycker de är hårda, men jag som har så vassa sittben att jag ofta upplever sadlar som hårda har aldrig haft problem med Stubben. Jag antar att det beror på passformen. Passar den bra för bakdelen så känns det bra.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
538
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
633
Utrustning När jag jobbade i stall för 10+ år sedan så tyckte jag att Mountain Horse ridkängor i denna modell Var oslagbara under den varma delen...
Svar
1
· Visningar
247
Senast: Jeps
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka