Student kostnad

vinternoll

Trådstartare
Vad kostade det när ni tog studenten, med alla avgifter inräknade (kläder, bal, mat etc)?

Läste precis en artikel i GP där det stod att det inte är ovanligt att notan slutar på runt 15 000. Stämmer säkert, men det är ju lite väl överdrivet tycker jag. För min del gick väl allt på ca 2000 kronor.

:)
 
Sv: Student kostnad

Oj, oj, oj, det här skulle vara spännande att räkna på! :bump:

Jag tar ju studenten i år och hittills ser budgeten ut så här:

Studentmössa (+paket, så t-shirt och grejer): 1700:-
Studentklänning: 300:-
Balklänning: 1800:-
Skor: 200:- x2 (ett par till studenten och ett par till balklänning)

Balkostnaden har gått ut med ett preliminärt pris på 550:-, det kan komma att sjunka.
Underkjol ska införskaffas till balklänningen, och frisyr+sminkning kommer gå på 300:-

Mat och grejer är inte löst än...
 
Sv: Student kostnad

Inte mer än 2000 kr tror jag.. Iaf inte om man bortser från mat hemma och partytälten som inköptes eftersom de har använts till andra saker också.
 
Sv: Student kostnad

Oj vad jag inte kommer ihåg kostnaderna nu, känner jag :crazy:
Men klänning + skor gick nog på kanske 1000 kr tillsammans. Smycken och sånt som köptes speciellt till studenten kostade kanske 300. Mat på studentmottagningen fixade vi hemma själva och det var inget speciellt stort, så inklusive dryck gick det kanske också på en tusenlapp. Studentmössan och andra studentsaker (glas, t-shirt osv) minns jag inte kostnader på men jag letade lite och tror att det kan ha hamnat på ca 1300. Foto från studenten kostade väl ett par hundra, studentskyltstillverkning kostade nog också runt 200. Bilen var det en vän till familjen som körde, jag tror vi betalade en hundring eller något i symbolisk summa.
Vi köpte in lite saker också (partytält, dukar och sånt) men eftersom det inte bara använts på studenten räknar jag inte med det.
Totalt ungefär 4100 :eek:

Balen gick jag inte på, men hade jag gått så hade nog balen kostat 350, klänningen runt 2000, skor runt 500 och hår och sminkning hade varit gratis, så det hade blivit 2850 typ :)
Alltså kan man väl avrunda till att det hade blivit typ 7000, om jag hade gått på balen. Så 15000 låter väl inte helt överdrivet ändå kanske, min student var ju ganska budget och jag hade ingen stor studentmottagning.
 
Sv: Student kostnad

Vad kostade det när ni tog studenten, med alla avgifter inräknade (kläder, bal, mat etc)?

Läste precis en artikel i GP där det stod att det inte är ovanligt att notan slutar på runt 15 000. Stämmer säkert, men det är ju lite väl överdrivet tycker jag. För min del gick väl allt på ca 2000 kronor.

:)
Exakt noll kronor p.g.a. tog inte studenten. Har inte ens en studentmössa.

Och mitt liv blev rätt bra ändå.
 
Sv: Student kostnad

Det var länge sedan nu men definitivt under 1000kr, enda jag köpte var vit klänning, studentmössa och sprit :p

Hade inte råd att gå på bal, hade ingen mottagning utan det var champagnefrukost på en fotbollsplan, åka i vagn runt stan, utspring och fest på em och kvällen. Opretentiöst och väldigt kul, faktiskt grymt nöjd att jag slapp allt ståhej.
 
Sv: Student kostnad

För min del blev det inte så jätte dyrt
Studentmössa - 200:-
Studentklänning -300:-
Skor - 200:-
Kvällsparty - 100 spänn inträde typ.
Men då var jag inte med på balen och hade ingen mottagning.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 069
Senast: cassiopeja
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 133
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 805
Senast: Saeta
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 127
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Bra liten bil?
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp