Studera 25%

Om du tycker att läsningen på egen hand är så knepig som du ger sken av här tror jag att en utbildning där du spenderar mer tid i skolan på föreläsningar, praktiserar, går på studiebesök eller liknande kanske skulle ge dig mer?

Om kursen skulle gå åt pipan när du mår som du gör idag, hur skulle du se på dig själv då? Något i stil med "åh, rackarns. Det sket sig, jag får prova när jag mår bättre" eller "jag klarar ingenting! Jag är så dålig!"?
Jag har gett upp idén.

@Magiana - har du läst om permakultur?
Filmen Gracie's backyard finns att köpa på kickstarter och de har även en fb-sida.
Finns även andra filmer om det, tex The permaculture orchard. Allt är inte bra som sägs eller görs (enligt mig och sambon) men de har mycket intressanta idéer.

@Magiana - har du läst om permakultur?
Filmen Gracie's backyard finns att köpa på kickstarter och de har även en fb-sida.
Finns även andra filmer om det, tex The permaculture orchard. Allt är inte bra som sägs eller görs (enligt mig och sambon) men de har mycket intressanta idéer.
Ja, men jag fattar inget. Begreppet är så luddigt. T.o.m. kursutbudet känns luddigt och jag vet inte vad man ska gå för kurs. Jag tänkte gå med i permakulturföreningen i början av året för att lära mig om fenomenet, men lyckades inte betala medlemsavgiften för att banken tyckte kontonumret var fel. Det var det inte men det gick inte att betala dit så jag gav upp.

Ja, men jag fattar inget. Begreppet är så luddigt. T.o.m. kursutbudet känns luddigt och jag vet inte vad man ska gå för kurs. Jag tänkte gå med i permakulturföreningen i början av året för att lära mig om fenomenet, men lyckades inte betala medlemsavgiften för att banken tyckte kontonumret var fel. Det var det inte men det gick inte att betala dit så jag gav upp.
Köp en av filmerna, lättare se än att läsa.

Men filmerna är på engelska? Trots att jag kan engelska föredrar jag att lära mig nya saker på svenska.
Ja de är på engelska.
Gracie's backyard är dock filmat i Sverige, då ägaren till gården är amerikan (tror jag) men de bor i Sverige - dalarna nånstans tom har jag för mig.
De tar emot folk som får jobba för dom och lära sig om permakultur, mot mat och husrum.

Men filmerna är på engelska? Trots att jag kan engelska föredrar jag att lära mig nya saker på svenska.
Men nu finns de på engelska. Varför inte prova? Snälla! Kan du inte bara för en gångs skull låta bli att söka fel på alla förslag till lösningar som du får här.

Det finns en del gårdsvandringar och liknande man kan vara med på om man funderar på att dra igång grönsaksodling.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
825
Senast: Guldaskig
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 950
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 817
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var... 2 3
Svar
47
· Visningar
8 427
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka