Meibla
Trådstartare
En kompis till mej har precis gått och skaffat sej en 1 år gammal blandras hane. Korsning mellan rottweiler, dobermann, amstaff och tibetansk mastiff. Hunden har haft 5 olika hem på 1 år!! Min kompis kan absolut ingenting om hundar, men hon tog han eftersom hon tyckte synd om den. Hunden gör precis som han vill, gör utfall mot allt och alla och drar som en idiot i kopplet. har sagt till henne att hon ska träna me han för en instruktör men hon vägrar. Hon tror hon ska klara av honom, men det närmaste hon har kommit att "uppfostra" en hund är hennes farmos 10 år gamla dvärg pudel.. 
Kanske även ska nämna att hunden morrar och hugger efter henne när hon säger åt han att ex gå ner från soffan eller sängen. När han gör så, så låter hon honom ligga kvar vilket i sin tur leder till att han fortsätter hålla på som han gör.
Nån som har nåt tips på hur man ska göra? Jag hade personligen helst velat at hon omplacerade han till någon som KAN hundar, men det vill hon inte heller. *suck*
Kanske även ska nämna att hunden morrar och hugger efter henne när hon säger åt han att ex gå ner från soffan eller sängen. När han gör så, så låter hon honom ligga kvar vilket i sin tur leder till att han fortsätter hålla på som han gör.
Nån som har nåt tips på hur man ska göra? Jag hade personligen helst velat at hon omplacerade han till någon som KAN hundar, men det vill hon inte heller. *suck*