G

GaurdianAngel

Nu har tiken blivit stel och haltat efter långpromenaderna senaste två dagarna. :(

Vad trött jag blir!
 
Sv: Suck!

ojdå... Gammal eller nått annat?

Jag är glad varje dag jag slipper det. Har hund med ledfel och en dag kommer det väl :cry:
 
Sv: Suck!

Nej, hon är bara 4 år.

Har inte gjort något särskilt vad jag vet. Hon är friröntgad så jag vet inte vad det är. Knappast träningsvärk och det går snabbt över. Det har kommit när hon legat och vilat när vi kommit hem. Sedan haltar hon de först 3-5 stegen. Misstänkte det i förrgår redan. Men det gick så snabbt över att jag inte reagera. Sedan igår såg jag det tydligare och nu ikväll så haltade hon ordentligt de första 2-3 stegen. Sedan efter ca 5-6 steg så går hon normalt.

Konstigt.
 
Sv: Suck!

Okej. Nej då skulle jag inte vara orolig. Hon kan ju gjort nått litet och blivit lite överansträngd så att hon är stel och går säkert över på ett par dagar. Min tik är känsligare efter löp, så lite av varje kan ju spela in. Lite massage eller stretching är ju schysst om de rör mycket på sig.
 
Sv: Suck!

Ja, massage och streching får hon, då vi tränar ganska hårt. Men just när detta började så har jag legat sjuk och vi har tagit det väldigt lugnt.

Ja ja vi får väl se. Ska försöka hinna se om det är olika ben eller samma ben som hon haltar på.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag bor i östra Småland vilket innebär att vi länge varit förskonade och inte haft varg. Sedan något år finns ett revir 5-10mil...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
7 787
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Jag har en gammal hund som fått diagnos artros i höfterna. Hon fick sin första spruta Librela för några dagar sen. Symtomen är att hon...
2
Svar
38
· Visningar
3 306
Senast: Wingates
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har en tik och en hane hemma som är mina egna. De är av rasen mops. Jag skulle ta valpar vid detta löpet, men det går inte som...
2
Svar
21
· Visningar
3 719
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Någon som fått tiken dräktig trots sen parning? Tog ett progtest igår som visade 31 nmol/L och fick rekommendationen att para snarast...
Svar
2
· Visningar
542
Senast: Elvasaga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp