• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Egonson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 709
E

Egonson

Något har fastnat i min dator. Ja, alltså, när jag satt och surfade igår råkade jag få hem ett virus som mitt vanliga virusprogram stoppade. Tsm med det viruset (troligen?) fick jag något annat (se bilden här).

skitsakkopiera.jpg

Kommer popup-fönster titt som tätt med "system alert" osv. Trycker jag bort den kommer internetsidor upp där det vill att jag ska ladda ner eller köpa ett virusprogram eller något. Det vanliga programmet (Telia + brandvägg) hittar inget virus. Så antar det bara är någon sorts reklam.

Hur får jag bort det här? Hittar inget.. Det är mycket irriterande.

Sv: Suck..

Här är fler bilder på hur det ser ut om det kan vara till någon hjälp..

Namnlst-1kopiera.jpg

Trycker jag Avbryt, kommer följande upp.

Namnlst-1kopiera2.jpg

Trycker på rött kryss.
Namnlst-1koe3piera.jpg

Trycker på Avbryt igen..

Nam3nlst-1kopiera.jpg

Var tvungen att använda aktivitetshanteraren för att få ner fönstrena.

Sv: Suck..

Nu är inte jag något proffs, men det där är ett virus som heter antivirus xp 2008. Jag hade det förut, tror det sprids via msn, men är inte säker... :p Här finns lite fakta om viruset (http://se.pcthreat.com/parasitebyid-6952se.html) men testa söka på "antivirus xp 2008" på google så kommer det upp massa fakta och verktyg för att ta bort det.

På det här forumet verkar det finnas några kunniga som hjälper folk att ta bort viruset. http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=1051388

Edit: såg nu att du hade antivirus 2009, men antar att det är ungefär samma sak eftersom det ser likadant ut...

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det känns faktiskt som att jag äntligen har förstått och hittat en riktning när det gäller arbetet med min hälsa! ”Bara” 9 år efter att...
Svar
0
· Visningar
481
Senast: cassiopeja
·
IT & mobiler Känns som om datorn är en millimeter från att krascha och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Besökte en sida på nätet tidigare i...
Svar
7
· Visningar
1 349
Senast: Saybia
·
F
IT & mobiler Förra veckan fick jag hjälp att omformatera hårddisken, eftersom datorn var sprängfylld med skit och därmed helknäpp. Fick tillbaka en...
Svar
5
· Visningar
1 059
Senast: suisyola
·
C
IT & mobiler Sitter vid mina föräldrars dator och jobbar litegrann. Eller, jobbar och jobbar... :). Nåja, skriver en massa i Word iaf. Är uppe i 27...
Svar
4
· Visningar
1 294
Senast: cissiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka