Sulky design

Xperia

Trådstartare
Hej alla!

Sitter och funderar över sulkyns olika design. Vilken sulky skulle ni välja om ni fick välja idag? Man ser fler och fler använda s-skalmar, för och nackdelar? Hur är dessa vagnar i tex voltstart? Funderar också på detta med hjul. Vissa hjul rullar ju bättre än andra. Man hör vissa säga att dom ska ha en lätt vagn, men hjulen som sitter på är gamla vanliga......lite motsägelsefullt tycker jag. dessutom om det sitter en kusk på ca 85 kg i jollen. Då måste det vara bättre med en tyngre vagn med bra hjul som rullar bättre. eller?
 
Sv: Sulky design

Jag föredrar Venator och Grafströms, tycker det är grymt sköna vagnar att köra i. Dock tycker jag Venatorvagnarna är bra mkt snyggare än Grafströms men min plånbok sa stopp till att köpa en Venator så d fick bli en Grafströms.

Fördelen med S-skalmar må ju vara att sulken håller hästen något sånär rak i vagn och man slipper trassla på med sidostänger, hästen har nog rätt svårt att gå snett med rumpan om hästen är rakställd fram till o med länden typ, det är iaf vad jag tror. Voltning har nog ingen större betydelse.
 
Sv: Sulky design

Jag skulle vilja ha den här amerikanska vagnen som Tarzan använder :love: men mina hästar har lite svårt att förstå att de kan hjälpa till och betala själva så jag väntar och längtar :grin:
 
Sv: Sulky design

Jag gillar oxå Venator vagnarna, men priset är lite högt..... Sen har ju finntack en "budget" vagn som blir allt mer poppis. Men den finns inte med s-skalmar. Har inte Tarzan en Venator vagn? Tror det är venators amerikanska modell han använder.
 
Sv: Sulky design

Vi använder oss av Grafströms vagnar, sulky, sulkett, speedcart och rockader :)
Mycket sköna och praktiska vagnar. Vi har köpt våra vagnar direkt från Grafström och kan säga att dom är jätte trevliga att ha och göra med ;)
 
Sv: Sulky design

Jag överväger på att sälja min nya Grafströms å köpa mig en begagnad Venatorsulk, vet av en sulk för ungefär samma pris som min vagn kostar, dock är den i fel färg så det innebär lacka. Venatorvagnen har gått några löp men i övrigt är den fräsch.
 

Liknande trådar

Trav Hej skall inköpa ny sulky till mitt barnbarn. Vårt problem är att kusken är stor vikt ca 60-70 kg och 174 lång Vagnen är 155 lång När...
Svar
4
· Visningar
2 748
Senast: ameo
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 094
Senast: Migo
·
Hästvård Jag behöver bolla lite funderingar kring anpassad igångsättning efter skada. Jag har självklart pratat med veterinären flera gånger om...
2
Svar
29
· Visningar
2 464
Senast: MiniLi
·
Körning Hejsan! Jag letar vagn och sele till min häst. Hon är runt 145 cm och jag funderar på ått köpa en vagn ifrån Polen. Men de anger inte...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 310
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp