super glad! hyrhäst

T

töltande_pudding

nu har jag hittat en häst att hyra över vinten! :) försäkring,sadel,träns ingår från september till 1 juni. för 5000:- men skulle gärna vilja veta lite mer om hur det går till och vem som står för vad osv.. :bow:
 
Kolla vem som står för självrisken om hästen skadar sig eller blir sjuk, vem som ersätter tex sadeln om den går sönder, om du ska stå för ev. vaccinationer mm.

Grattis till hästen förresten! :)
 
Vem som står för vad är en sak som du måste komma överens med uthyraren om. Se dessutom till att få det inskrivet i kontraktet.

lycka till!
 
Sv: super glad! hyrhäst

Heej!
Vad heter de stället du ska hyra på?
Jag har nämligen också tänkt att hyra en häst över vintern.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
1 973
Senast: Smurfoff
·
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 908
Hästmänniskan Hej! Jag har haft en hästpaus nu i 2 år då jag studerat och min häst blev till åren och fick tas bort i samband med att jag började...
Svar
17
· Visningar
2 009
Hästmänniskan Hej! Har provridit två eventuella medryttarhästar och skulle vara kul med lite input. Har som mål att tävla längre fram och kunna träna...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 997

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp