super glad! hyrhäst

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare töltande_pudding
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 2 460
T

töltande_pudding

nu har jag hittat en häst att hyra över vinten! :) försäkring,sadel,träns ingår från september till 1 juni. för 5000:- men skulle gärna vilja veta lite mer om hur det går till och vem som står för vad osv.. :bow:

Kolla vem som står för självrisken om hästen skadar sig eller blir sjuk, vem som ersätter tex sadeln om den går sönder, om du ska stå för ev. vaccinationer mm.

Grattis till hästen förresten! :)

Vem som står för vad är en sak som du måste komma överens med uthyraren om. Se dessutom till att få det inskrivet i kontraktet.

lycka till!

Sv: super glad! hyrhäst

Heej!
Vad heter de stället du ska hyra på?
Jag har nämligen också tänkt att hyra en häst över vintern.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 251
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 389
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att... 2
Svar
30
· Visningar
2 853
Senast: ako
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 016

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka