Super ventilerad hjälm?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cicci1088
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 658
C

Cicci1088

Hej jag söker en super ventelerad hjälm. Nån liknande GPAn, fast runt eller under tusen lappen. Det handlar inte om att den ska vara snygg eller liknande (dvs, den behöver inte se ut som GPAn) bara den är SUPER VENTILERAD!

Någon som kan hjälpa mig?

Sv: Super ventilerad hjälm?

HorseLife från Källquists. Underbar hjälm för runt 700:-. Ställbar i nacken och coolmaxfoder som bara är att dra ur och tvätta när det behövs. Suverän!

Har inte provat GPAn men har en lamicell master som jag tycker är superventilerad! Riktigt skön nu på sommaren men i vintras höll jag på att frysa skallen av mig ;)

Tack så jätte mycket för de snabba svaren. Men jag är så harr jag tycker att det är lite läskigt ställbartspänne. :S Finns det ingen hjälm utan det? Eller kan man kanske beställa en utan spänne?

Jag har ventilationshjälmen Equi-Theme från hööks :) Den kostar 1000 riksdaler och är riktigt prisvärd. Tror att det kan vara svårt att hitta en ventilerad hjälm som inte har ställbart spänne i nacken då de flesta är inspirerade av cykelhjälmar. Dessutom så är det väldigt bra att den har ställbart för då kan man ha på sig mössa på vintern under hjälmen eftersom det kan bli redigt kallt annars :)

IRH och Troxel har hur många ventilationshjälmar som helst. De flesta är nog dock tyvärr med ställbar "ratt" i nacken.

Får man fråga varför du inte vill ha spänne? Är det mindre säkert? Har aldrig hört något om det men blir ju lite orolig, eftersom jag själv har en med spänne.

Jag har en Lamicell master, superskön och jag tycker spännet är perfekt ur bekvämlighetssynpunkt. I vintras kunde jag utan problem ha en buff under som värmde huvudet/öronen, varmt och gott! Och nu på sommaren är den jättesval och skön. På en vanlig hjälm går det ju inte att använda samma hjälm på sommaren och vintern eftersom jag inte får plats med mössa eller liknande under. Spännet är perfekt på det sättet!

Men nu blev jag såklart väldigt nyfiken/orolig, vad är det för farligt med spännen?

Nej, det är bara det att jag är så himmla gammalmodig av mig! (Lite töntigt faktist...)

Men jag vet inte, det känns bara som att man kommer få spännet i nacken på något sätt. Och jag hade faktist bara tänkt använda den på sommaren, nu när det är som varmast. (Har redan en tävlings/tränings-hjälm och en uteritts-hjälm.) Så jag kommer inte behöva ställa om den.

Men nu verkar det ju inte som att de där spännerna är så farliga. Men det är det att jag har storlek 55/56. Så jag kommer typ få spänna den så hårt som det går på Medium, och tänk om spännet går sönder medans man rider, så ba har man en alldelens för stor hjälm på huvudet? (Ja, jag är jätte töntig!) :D

Om du inte har ett väldigt brett huvud skulle jag tro att du har storlek S på lamicellhjälmarna.

Jag har 56 på min JW hjälm och S på lamicellen

Haha, okej. Jag har 55 på JW hjälmen och 56 på eurolite (uteritt). Mina farhågor börjar försvinna!

Men har mina spaningar om Jacson ATH Rock, antingen den eller Lamicell Master.

M är 53-57 på lamicell master. Hade den hela vintern och mitt huvud överlevde.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 104
Senast: Nova123
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 582
Senast: Edla
·
Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 771
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka