Supervarma ridskor/kängor

Sv: Supervarma ridskor/kängor

MH Rimfrost Paddock, supervarma!
Jag har bara en vanlig socka i mina och jag har inte frusit alls.

dom har jag också och jag håller mig rätt varm trots att jag är extremt frusen.

tror det till stor del beror på att sulan är så tjock!

Är oxå ute efter ett par nya vinterskor. Funderad över Rimfrost paddock men fick Mountain Horse katalogen och såg flera andra som ice paddock.

Funderade på "FUSION WINTER RIDER". De låter väldigt bra när jag läste på MHs hemsida. Någon som sett dom i verkligheten eller har dom?

Någon som har Groom någonting med lös innerdel? Har haft många liknande för många år sedan men dock inte MH som har varit ok om det inte var riktigt svinkallt.

Jag har ett par MH Rimfrost Paddock och dom är jätte sköna och varma men mina favosar är Graninge Aigi stallkänga:love:

Blir mitt vanliga tips: köp ett par ordentliga kängor i en jaktbutik! Har aldrig stött på ett par ridskor som står emot väta och håller värmen lika bra. Kombinera med ett par riktigt goa ullstrumpor så fryser du garanterat inte!

Jag har ett par MH Rimfrost Paddock och dom är jätte sköna och varma men mina favosar är Graninge Aigi stallkänga:love:

Jag har bägge sorterna, köpte ett par nästan nya för bara 200:-!
Och håller med dig att dom är helt underbara!

Jag har oxå MH Rimfrost Paddock, och de är superbra! ja har öven provat Rimfrost stövlarna men de gick sönder ganska fort..
jag har även ett par graninge men jag tycker att MH är bättre att rida i än graninge.

Jag har bägge sorterna, köpte ett par nästan nya för bara 200:-!
Och håller med dig att dom är helt underbara!

Jag har också båda:d...klart dom bästa stallskorna:d + att dom är inte klumpig att rida i:)

Någon som har Groom någonting med lös innerdel? Har haft många liknande för många år sedan men dock inte MH som har varit ok om det inte var riktigt svinkallt.

Jag har ett par MH Groom (med grönt tunt foder) när det inte så kallt. När det är kallare så åker MH FieldRider (tror jag att de heter) som är varmare. När det är kallt och snö så blir det Rimfroststövlarna.

Jag har ett par hansbo. Dom är fan inte snygga xD men varma och sköna! Sen har ju jag nyss inskaffat composit stigbyglar ;)

Låter som att MH Rimfrost är något att satsa på då:) Har ett par vanliga kängor som är varma,dock är de inte gjorda för ridning så sulan är grovt mönstrad.Finns risk att fastna med dem i stigbygeln.

Idag har jag ridit med Rimfrost Paddock i vinterns första kyla, -16 och med två par yllesockar höll sig fötterna varma:)

De absolut bästa är ändå snowjoggers... Går inte att klå, väger nästan ingenting heller!

Men de har väl grov räfflad sula och ingen klack? Risk alltså för att fastna i stigbyglarna.

Liknande trådar

Utrustning Min dotter har börjat rida lite :love: Hon har hittills ridit i varmfodrade stövlar, men nu när dom byttes ut mot gummistövlar så insåg...
Svar
1
· Visningar
183
Senast: clusia
·
Utrustning Måste köpa nya ridskor. Bruna i skinn. Hyfsat billiga. Har kollat på Horze och Hööks. Har någon erfarenhet av dessa två modeller? denna...
Svar
8
· Visningar
403
Senast: tott
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
373

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka