Surfa via 3G

Sv: Surfa via 3G

nä, den senare klarar det inte, den övre borde klara det eftersom den har en pccard/pcmcia slot i sig. men jag garanterar ingenting dock, hittar den inte i en svensk butik någonstans...
 
Sv: Surfa via 3G

Såg en rolig sak idag som kanske påverkar valet. Hade en telia mobil med 3G (tyvärr bara en sådan som visar om det finns täckning eller inte och inte hur stark) gick omkring överallt här på gården in i stallar/ridhus, ner i källare och överallt i huset. Tappade inte 3G sändningen någonstans så det verkar ju lovande, tycker att om vi hade svag sändning så skulle den tappas någonstans. I alla fall så såg jag ju samtidigt staplarna för täckningen på den vanliga mobiltäckningen och det är där jag reagerade. När jag höll den i fönstret i arbetsrummet (har datorn intill) så fattades en stapel till full sändning men så fort jag kröp in under skrivbordet och höll den intill datorn så fick jag även den sista stapeln, kan det vara så att datorn i sig förstärker mottagningen ? Är det så så borde det logiskt vara bättre att just installera den fast i datorn. Vad tror du eller någon annan som kan det ?
 
Sv: Surfa via 3G

Täckningskartorna är väldigt dåliga... De stämmer inte överens med verkligheten. Enligt Vodafones så skall jag ha full fräs hemma hos mig, men icke då... Är jag i hallen eller köket saknar jag teckning... Övriga delar av lägenheten fungerar för det mesta...

Nej, datorn förstärker ingen signal...
 
Sv: Surfa via 3G

det är lovande ja. ang det att installera det i datorn, så är baksidan sämre än fronten iaf, men det alternativet jag föreslog så har du båda möjligheterna iaf.
 
Sv: Surfa via 3G

Just nu uppkopplad via 3G funkar bra (dock ännu bara via mobil kopplad till datorn) Någon som vet om det blir snabbare uppkoppling om man kopplar via pc-kort eller är det det samma ? Pratade med en telefonförsäljare och han trodde att det var bättre antenn/mottagning på telefonen jämfört med kortet därav frågan om man kanske skall köra via telefonen istället om det inte skiljer något i hastighet.
 
Sv: Surfa via 3G

Det borde inte vara någon skillnad i hastighet... Flaskhalsen ligger snarare i nätet än i vilken anslutning man har...
 
Sv: Surfa via 3G

Pratade med en kille på tele2 och han kunde inte ge säkert besked om det blir samma hastighet utan att kolla med deras tekniker imorgon, det han kunde tänka sig var att telefonerna inte klarade att hålla den höga överföringshastigheten utan att dessa kunde sinka anslutningen, men han kunde som sagt för lite för att ge säkert besked skulle ringa igen imorgon. Att jag började fundera på det var just att 3 ju har det via sina telefoner och de går ju ut med att de har samma hastighet. I pc paketet från tele2 så får man ett datakort samt ett sim kort som man skall sätta i datakortet, det var här jag undrade om inte det går lika bra att stoppa simkortet i telefonen och koppla den via usb kabeln som jag gjorde när jag kopplade upp via det vanliga 3G abbonemanget, då slipper man ju att köpa kortläsare till datorn (och köpa pc kortet också för den delen) dessutom har vi ju den biten som den första försäljaren pratade om att telefonen troligen har starkare antenn än pc-kortets antenn. Smidigast hade ju varit om man tom kunde ha det som 3 har det på ett simkort så man slipper byta men det är väl att hoppas för mkt. Såg någonstans att det fanns någonting man kunde installera i tel för att den kunde hantera två simkort i stoppade på samma gång får väl leta upp ett sådant annars.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp