Surfplatta som telefon?

TinkerBell

Trådstartare
Jag är inte så insatt i surfplattevärlden, även om jag äger en android smartfån.
Så, jag är lite inne på att skaffa en ny telefon och tänkte att jag kanske lika gärna kan skaffa en surfplatta modell mindre-/mellanstor, men kan man använda dessa som telefon och vad ska man leta efter för egenskap isåfall, eller om det går att lösa med tilläggsapp typ ip-telefon?

@TinkerBell
Samsung har ett mellanting.
Samsung Galaxy Note tror jag den heter.

Jag hade dock övervägt detta kraftigt pga av storleken... Jag tycker det verkar otroligt osmidigt med ngt som är större än de telefoner som erbjuds idag. Tycker mång börjar bli väldigt stora, tex iPhone 6. Otroligt stora att ha i fickan...

jag föredrar en mindre mobil och en större surfplatta.

vill kunna hålla mobilen i en hand utan att få kramp i tummen ;).
och ska man ha ngt att surfa på så är det trevligare med en lite större skärm :p.

fast ser man mycket på film på mobilen så är det kanske trevligt med en större mobil..

Jag har en bekant som för några år sedan köpte en surfplatta att ha som mobiltelefon.

Alltså. Nej.
Sjukt osmidigt. Såg ut som ett riktigt fån när hen skulle försöka svara i den och stod med en mindre tv-skärm tryckt mot örat. :D
Det tar ju upp betydligt mycket mer plats, även de minsta, än en vanlig smartphone. Det blir väldigt opraktiskt om man t ex snabbt vill kunna ta en bild och måste dra upp surfplattan ur väskan, eller om man inte orkar ha väskan med sig hela tiden och då måste gå runt med en surfplatta i handen...

Min bekanta lämnade tillbaka sin illa kvickt.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 102
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 960
Senast: ildiko
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
12 436
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Min älskade hund blev akut sjuk i tisdags natt och det fanns ingen annan lösning än att åka och ta bort honom. Nu känns det bara tomt... 2
Svar
37
· Visningar
4 204
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI