Surfplatta som telefon?

TinkerBell

Trådstartare
Jag är inte så insatt i surfplattevärlden, även om jag äger en android smartfån.
Så, jag är lite inne på att skaffa en ny telefon och tänkte att jag kanske lika gärna kan skaffa en surfplatta modell mindre-/mellanstor, men kan man använda dessa som telefon och vad ska man leta efter för egenskap isåfall, eller om det går att lösa med tilläggsapp typ ip-telefon?
 
@TinkerBell
Samsung har ett mellanting.
Samsung Galaxy Note tror jag den heter.

Jag hade dock övervägt detta kraftigt pga av storleken... Jag tycker det verkar otroligt osmidigt med ngt som är större än de telefoner som erbjuds idag. Tycker mång börjar bli väldigt stora, tex iPhone 6. Otroligt stora att ha i fickan...
 
jag föredrar en mindre mobil och en större surfplatta.

vill kunna hålla mobilen i en hand utan att få kramp i tummen ;).
och ska man ha ngt att surfa på så är det trevligare med en lite större skärm :p.

fast ser man mycket på film på mobilen så är det kanske trevligt med en större mobil..
 
Jag har en bekant som för några år sedan köpte en surfplatta att ha som mobiltelefon.

Alltså. Nej.
Sjukt osmidigt. Såg ut som ett riktigt fån när hen skulle försöka svara i den och stod med en mindre tv-skärm tryckt mot örat. :D
Det tar ju upp betydligt mycket mer plats, även de minsta, än en vanlig smartphone. Det blir väldigt opraktiskt om man t ex snabbt vill kunna ta en bild och måste dra upp surfplattan ur väskan, eller om man inte orkar ha väskan med sig hela tiden och då måste gå runt med en surfplatta i handen...

Min bekanta lämnade tillbaka sin illa kvickt.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 156
Senast: tuaphua
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
478
· Visningar
12 277
Trädgård & Växter Ny här i forumet och har postat ett inlägg angående den här växten i Palettbladstråden då jag misstänker att det är ett palettblad men...
Svar
12
· Visningar
1 999
Senast: Maria D
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
417
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp