SUV-trenden

Är ju lättare att köpa en suv som en vet tar sig fram bra på lantlig väg, än att leta personbil som kanske kan fungera. Min Volvo V50 som jag hade förr Skrapade i på väg ut till morsan, men det gick ju, dock inte optimalt.
Nåja, eftersom du då inte tycker ngn privatperson ska ha suv så kommer vi inte komma överens. Tur att du är nedröstad både här och ute i samhället:D

Jag tror de flesta inte behöver en SUV.
Att de som bor på landet inte håller med mig är ju inte så förvånande, iof. Men det är ju ändå en liten del av SUV köparna.
Men det är nog det där tänket många har ... Att en gång om året kanske jag vill åka till fjällen och då måste jag ha en SUV. Jag ser ju dessutom bättre, och den måste ju vara så mycket säkrare när den är stor och fläskig.
Det som får lida mest är ju miljön när man nu fått konsumenter att tro att dom behöver en SUV, när man 99% av tiden använder den till att pendla till jobbet med på vanliga bilvägar.
 
Jag tror de flesta inte behöver en SUV.
Att de som bor på landet inte håller med mig är ju inte så förvånande, iof. Men det är ju ändå en liten del av SUV köparna.
Men det är nog det där tänket många har ... Att en gång om året kanske jag vill åka till fjällen och då måste jag ha en SUV. Jag ser ju dessutom bättre, och den måste ju vara så mycket säkrare när den är stor och fläskig.
Det som får lida mest är ju miljön när man nu fått konsumenter att tro att dom behöver en SUV.
Många som har bil skulle klara sig utan helt också, men det är bekvämt. Såsom många anser att en suv är.
 
Är ju lättare att köpa en suv som en vet tar sig fram bra på lantlig väg, än att leta personbil som kanske kan fungera. Min Volvo V50 som jag hade förr Skrapade i på väg ut till morsan, men det gick ju, dock inte optimalt.
Nåja, eftersom du då inte tycker ngn privatperson ska ha suv så kommer vi inte komma överens. Tur att du är nedröstad både här och ute i samhället:D
Pappas bil skrapar alltid i vägen in till oss. Den är faktiskt av asfalt, men tjälen har gjort att den sjunkit i spåren efter typ 40 år. Skönt med SUV då! Och nej, jag tänker inte asfaltera om av den anledningen.
 
Pappas bil skrapar alltid i vägen in till oss. Den är faktiskt av asfalt, men tjälen har gjort att den sjunkit i spåren efter typ 40 år. Skönt med SUV då! Och nej, jag tänker inte asfaltera om av den anledningen.
Det verkar ju lite hårt att kräva att dina besökare ska ha en SUV ? Men ni kanske inte har så många besökare?
 
Det verkar ju lite hårt att kräva att dina besökare ska ha en SUV ? Men ni kanske inte har så många besökare?
Jodå, vi äger vägen och har servitut på den. Passerar säkert 20 bilar per dag. Dom får väl helt enkelt gilla läget, jag har inte tänkt asfaltera om en väg på grund av besökarnas bilar. De får antingen hålla sig lite på sidan, gilla läget eller parkera någon annanstans och gå sista biten .
 
Det verkar ju lite hårt att kräva att dina besökare ska ha en SUV ? Men ni kanske inte har så många besökare?
Till morsan nu när jag har en för låg bil så går jag sista biten eller så hämtar hon mig med suven.
Med Volvon så körde jag typ i 10km/h sista biten så gick det ju. Men så hade jag aldrig orkat hålla på om jag bodde där.
 
Förresten ska jag byta ut min SUV till en helikopter :up: så jag slipper såga träd för att komma ut och så skymmer jag ju inte sikten för de i lägre bilar och inte riskerar jag att köra på någon cyklist heller :p
Bra va :D
Hoppas du har en landningsplatta på jobbet :D
 
@Witcher Varför har du en bil överhuvudtaget och var det inte din bror som hade en SUV
Kanske du skulle predika för dig själv och din bror istället för att tjata här
Min bror är ett hopplöst fall.
Nu har han iof 4 barn så dom behöver en 7-sitsig ibland. Men samtidigt sitter han större delen av tiden ensam i sin XC90 till och från jobbet. Så han har ju själv funderat på att skaffa en liten och bensinsnål bil.
 
Min bror är ett hopplöst fall.
Nu har han iof 4 barn så dom behöver en 7-sitsig ibland. Men samtidigt sitter han större delen av tiden ensam i sin XC90 till och från jobbet. Så han har ju själv funderat på att skaffa en liten och bensinsnål bil.
Mycket bra bil för storfamilj. Vet inte många som slår den faktiskt.
 
Underhållande tråd
Funderar nu på vad vi kör för bilar i familjen
Mannens XC70 verkar klassas som SUV, bra bil att köra grusväg med då den är lite högre under och självklart med 4-hjulsdrift
min är nog den roliga då den har sportfjädring och 4-hjulsdrift men är en gubbracer, dvs S80

Vi köper bilar som är roliga att köra och vi bor på landet men ändå i en by med en brantare backe upp till oss där en del fastnas om det snöar
 
Va är det då för platser du inte kan ta dig till med en vanlig bil menar du ? En vanlig bil tar sig fram utan problem på vägar och grusvägar. Kör du ofta på platser där det inte finns vägar ?

Jag svarade på inlägget före:
"Fattar inte varför det finns behov av bil öht i lite större städer. Parkera utanför och ta kollektivtrafiken in."

Inget om SUV:ar utan om bilar öht.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Bukekullar 23/24
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp